Ik ben bijna 5 weken zwanger. Afgelopen woensdag had ik een positieve zwangerschapstest. Wij hebben al een kindje en wilden allebei nog wel een tweede.

Echter na 1 dag begon mijn twijfel, en inmiddels nijg ik enorm naar abortus. De reden: ik trek het mentaal niet om nog een kind te hebben. Ik ben autistisch, heb ADHD, een burnout, en heb vele dagen dat ik compleet uitval. Na mijn bevalling 4 jaar geleden is alles ingestort door een postnatale depressie en psychose, en dit heeft 3 jaar geduurt. Nu heb ik nog altijd klachten van hormonen en zit ik in een langdurige burnout. Ik trek het niet om straks nog een kind erbij te hebben. Zowel ik als mijn huidige zoontje, waar ik eindelijk wat meer voor kan zorgen, verdienen het niet dat de balans die er nu een soort van is (helaas nog wel minimaal) weer weg valt.

Mijn partner is woest. Hij zegt dat hij het wel wil en als ik het laat weghalen hij niet meer met mij kan leven. Ik ben ontzettend afhankelijk van hem met mijn huidige mentale staat. Ik kan niet zonder hem, maar ook niet met een 2de kind. Ik weet niet wat ik moet doen.

Hij zou de zorg op zich nemen op de dagen en tijden dat hij thuis is, maar de dagen dat hij werkt zie ik echt niet goedkomen.