Abortuspil ervaringen

  • Ikke

    Ik moest de eerste pil innemen in de kliniek en de pillen voor daarna kreeg ik mee naar huis.

    Er moet wel een volwassene bij je in de buurt zijn geven ze aan, maar het kan dus gewoon thuis.

  • anno 1978

    Hallo, Mijn ervring is niet goed. Ik raad het iedereen af. Voordat ik de abortuspil heb ingenomen was ik heel gezond, en had een goede conditie. Nu heb ik allerlei kwaaltjes. Door de abortuspil zijn mijn hormonen nogal door elkaar geschut. Ik ben heel erg vaak moe, en door de vele hormonen functioneerd mijn schildklier en darmen niet meer goed. Het is echte rotzooi!

  • Meisje83

    De pil klinkt heel aantrekkelijk, dat had ik ook. Maar de curretage is echt niet eng. Ik heb het met een roesje gedaan en ik heb nergens last van gehad. Achteraf lichte buikpijn, maar geen misselijkheid, geen ziek gevoel. Het klinkt veel enger dan dat het is. Ik zou zeggen; kies voor een abortus in een gecontroleerde omgeving, dat is veel veiliger. Sterkte!

  • lily

    Ik heb ook de abortuspil genomen. De basis van die keus was vooral omdat ik vond dat het er op de meest natuurlijke manier uitmoest komen, aangezien het er ook natuurlijk gekomen was.

    Zal niet zeggen dat het geen pijn doet, dat het niet rot voelt. Ondanks alle pijn heb ik geen asperines gebruikt om daar doorheen te komen. Je moet je wel goed bewust zijn dat de abortuspil niet de gemakkelijkste weg is want je zal alles voelen.

    Ik ben daarna ook heel ziek geworden, maar ik geloof niet dat de pil daar de boosdoener van is. Ik geloof wel dat de klap die je lichaam krijgt zal zorgen dat kwaaltjes die je al onder de leden had de kans lopen omhoog te komen. Zoals ik daarna bij controle bij de dokter te horen kreeg dat er een cyste in mn buik zat en ik daardoor ziek bleef. Ik heb een hele lange weg door t ziekenhuis moeten gaan, maar ben toch blij dat dit aan het licht is gekomen. Hoewel dit ook betekende dat ik misschien geen kinderen meer kon krijgen.

    Wat me ook gebeurd in de toekomst als ik nog eens de keuze voor abortus zou moeten maken, zou ik alsnog de abortuspil weer overwegen.

  • jose

    Komt dat door de abortuspil of door zwangerschap. Ik heb 3 kinderen gebaard en na elke zwangerschap is heel mijn sysyeem door de war. Na de eerste had ik haast geen bloedverlies en kwaaltjes meer. Na de tweede veel bloedverlies elke menstruatie. En na de derde weer redelijk normaal, maar veel last met ovuleren.

    Nu na de abortuspil weet ik het niet…

  • lily

    Hoi jose

    Ik weet niet of je op mijn verhaal reageerde of dat van anno 1978.

    In ieder geval geloof ik niet dat de abortuspil bij mij voor de kwalen enzo heeft gezordt wel dat mijn cyste door de zwangerschap een boost aan hormonen heeft gekregen of die er nu al wel of niet zat toen is gaan groeien.

    VOlgens mij worden de kwalen die je hebt naar boven gebracht door de klap die je lichaam krijgt van de zwangerschap en daarna de abortus/miskraam (in geval van de pil). Maar ik vroeg me wel hetzelfde af nam dat andere berichtje

    groetjes

  • LLL.

    Aanstaande maandag word er bij mij een abortus gedaan ook onder narcose als eerst was ik ook voor de abortuspil en wou ik dat doen, mij werd toen in de kliniek verteld dat er kans is op Hevige krampen, heel erg veel bloed verlies, er moet 24 uur iemand bij je zijn die er vanaf weet, en je kan er zelfs nog tot 3 weke tijd last van blijfen houden, er is een kleine kans dat het mislukt is mij verteld maar die kans is er inderdaad, ik vind een narcose ook niet zo fijn en een verdoving ook niet, Meestal mag er niemand bij de behandeling zijn, graag wil ik dit wel, kan het niet dan wil ik graag dat mn vriend bij me blijft tot dat ik in slaap ben. dit zou je ook kunnen vragen, je bent er binnen 15 min vanaf hebt daarna 2 tot 3 minuten kramp en meschien iets pijn maar verder hoor je er geen last van te hebben is me verteld.

  • esther

    Verse ervaring hier,

    Ik heb gister de eerste pil bij de genaecoloog ingenomen geen last gehad, vanmorgen 4 pillen tegelijk ingbracht volgens advies van de dokter, oh my god,, wat een hel.. ik heb nooit eerder abortus gedaan maar ik wil je absuluut de pil niet aanraden, je weet niet meer waar je het moet zoeken. Ik heb zo een pijn gehad ik lag in de douche op de grond van de pijn, kotsen, en bijna flauw gevallen.. denk er goed over na

  • ars

    hoi

    na 2 gezonde bevallingen/kinderen ben ik door de pil heen zwanger geraakt, omdat we hier echt niet op rekenden hebben wij besloten voor een abortuspil.

    ik heb afgelopen maandag bij de kliniek 1 tablet moeten innemen bij de gyn,deze stopt de groei van de vrucht. heb verder nergens last van gehad.

    vanochtend moest ik de 4 tabletten cytotec vaginaal inbrengen, dat heb ik gedaan om 8:30

    ik begon om 9.30 licht te vloeien. voelde verder nog helemaal geen pijn.

    nu is het 19 uur en heb nog steeds geen pijn gehad,op de wc ben ik het vruchtzakje verloren,die heb ik het water gevist,was ongeveer 4 mm groot, wattig en met een witte binnenkant. het vruchtje heb ik niet kunnen zien,ik was pas 6 weken, gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. dus waarschijnlijk is dat zo klein geweest..

    iig heb ik echt nergens last van gehad behalve misselijkhied, een goede ervaring dus :)

    ik las echt van die enge verhalen dat ik best heb getwijfeld voor de pil, maar ja het is per persoon natuurlijk verschillend, misschien spelen mijn vorige bevalligen wel mee..weet het ook niet

    mvg

  • anno 18

    ik woon sinds kort in frankrijk en ben ook zwanger geraakt ik was 5 weken,

    2 dagen geleden moest ik 3 pillen innemen en vanochtend 2 pillen in genomen genaamd cytotec. van te voren ben ik ook ervaringen gaan lezen daar ben ik zo van geschrokken dat ik 2 nachten niet tot weinig heb kunnen slapen en bijna van gedachten ben veranderd om toch voor de zuigcurettage te kiezen ben blij dat ik dat niet heb gedaan.gelukkig kende ik iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt en ook 5 weken zwanger was en zei zei dat ze vrijwel geen pijn had en dat het bij iedereen verschillend is.ik heb gisteravond alles klaargelegd maandverband afvalzakje handoek pijnstillers bloedremmers voor het geval dat. vanochten heb ik de pil ingenomen na 15 minuten is het opgenomen en is het in werking na 20 minuten begon ik een lichte pijn te voelen en steeds meer worden en ben ik snel naar de wc gegaan het deed steeds meer pijn en nam pijnstillers in ik heb het niet kunnen binnen hiouden waardoor het niet gewerkt heeft ik heb een paar keer overgegeven en ben daarna in bed gaan liggen dat was ook het moment dat de pijn aan het wegzakken was waarschijnlijk ook omdat je je meer relax voelt en je je lichaam makkelijker zijn werk kan laten doen na 10 minuten was de pijn vrijwel weg enben ik op de wc gaan zitten en na 5 minuten kwam er wat bloed uit en ook een witte gelatine achtige eierig iets uit wat het vruchtje is geweest; in totaal heeft alles anderhalf uur geduurd en viel het achteraf gezien ontzettend mee het heeft mij geholpen dat ik mijn vriend bij me had en ik niet het gevoel had dat ik er alleen voor stond. de reden daat ik mijn ervaring met jullie wil delen is dat het helpt om het een beetje voor te bereiden alles klaar te leggen wat water maandverband pijnstillers bloedremmers afvalzakje ook omdat ik heel erg bang ben geworden van de verhalen en wil laten weten laat je niet gek maken en probeer zoveel mogelijk relax te zijn en je lichaam zijn werk te laten doen, en vooral zorg dat je iemand bij je heb waar bij je je goed voeld het had mij meer pijn gedaan als ik dit alleen had moeten doorstaan,ik wens iedereen sterkte en de kracht lieve groet