Abortuspil ervaringen

  • Blondi_@live.nl

    Mijn ervaring met de abortus pil was ook behoorlijk heftig.

    Zoon pijn heb ik nog nooit meegemaakt!

    2u ongeveer na dat ik de pillen heb ingebracht begon ik hevig te bloeden en verloor ik een stolsel zo groot als een tennisbal.

    Na dat ik het verloren had bleef ik wel pijn houden maar een stuk minder.

    ík denk dat als iemand voor de pil kiest ze een hoge pijngrens moet hebben.

    Normaal ben ik niet van de pijnstillers maar op die dag heb ik ze wel gebruikt.

    Heb ook een week ziek thuis gezeten, ook een week nog gebloed, en pijn in me buik gehad, een beetje zoon beurs gevoel.

    Na 3 weken op controle geweest en alles was gelukkig goed.

    het vruchtje was weg en voorderest geen problemen meer gehad.

    Achter af als ik niet bang was geweest voor de narcose had ik waarschijnlijk wel een andere optie gekozen.

  • Girlygirl

    Hoi meiden,

    Ik wil met jullie mijn ervaring delen over de abortuspil. Ik was heel kort zwanger, afgelopen donderdag bleek bij de echo in de abortusklinkiek 5 weken, ik was nog maar anderhalve week overtijd. Dus ik mocht voor de overtijdsbehandeling, geen brief huisarts nodig. Toen ik daar kwam kreeg ik een paniekaanval omdat ik daar een vorige nare ervaring met een zuigcuretage heb gehad (onder plaatselijke verdoving), die erg fel pijnlijk was en de nasleep ervan ook (3 weken niet sporten, niet tillen, niet fietsen, enz..). Daarom koos ik voor de abortuspil. Eigenlijk wilde ik een zuigcurretage onder narcose maar dat kon pas over twee weken en ik was supersupermisselijk van de zwangerschapshormonen. Ik had al een week niks gegeten en kon niet naar mn werk, stage, school. Ik wilde er dus zo snel mogelijk vanaf. Ik nam de eerste pil op donderdag om 13.00 uur daar in de kliniek. Ik was toen ook alweer misselijk en na de pil ook maar wrs niet van die pil. Ik was sowieso de hele tijd al misselijk. Ik hield m gelukkig wel binnen. Ik wilde de volgende dag het liefst de andere 4 al inbrengen maar er werd me verteld dat het beter is als er bijna 48 uur tussenzit omdat de baarmoeder dan beter voorbereid wordt en het afstotingsproces na de volgende 4 pillen dan sneller zal gaan. Ik kreeg al een bloeding (ong. 6 % krijgt dat) voordat ik de volgende 4 pillen ingenomen had. Ik kreeg vrijdagnacht om 4.00 uur een rode bloeding, niet superveel, een half maandverbandje. Ik was wel geschrokken omdat de persoon die bij mij zou zijn als ik de volgende 4 nam, nog niet bij mij was en je mag niet alleen zijn. Die is gelukkig in de nacht gekomen toen. Ik had lichte krampjes maar geen afstoting. Ik bracht om 8.00 uur zaterdagochtend de 4 vaginale tabletten in. Ik was heel bang voor veel pijn en veel bloed. Ook nam ik twee pijnstillers ibuprofen 400 mg dus samen 800 mg. Ibuprofen was geen probleem zeiden ze bij mij in de kliniek. Het wachten was begonnen. Na een uur niks, na twee uur nog niks, na drie uur nog niks. Ik had alleen hele lichte krampjes af en toe. Ik belde het noodnummer van de arts die zei dat sommige mensen er 6 a 7 uur over deden maar ze zei wel dat het hoogstwaarschijnlijk vandaag nog zou gebeuren. Het wachten maakte me gek, ik had verwacht er om 11.00 uur maximaal van af te zijn. Pas om half twee (5 uur later) kreeg ik iets meer kramp en ging ik naar de wc. Ik moest ook poepen dus ik perste en toen voelde ik het vruchtzakje eruit glijden en ik zag vers bloed en kleine bloedstolsels in de pot. Opluchting! Ik heb niet superveel pijn gehad, normale menstruele pijn, veel minder dan bij de zuigcurretage. Wrs ook omdat ik zo kort zwanger was. Hoe langer je zwanger bent, des te meer pijn en bloed schijn je te heben bij de abortuspil. Maar het wachten was vreselijk. Gelukkig heeft de persoon die bij mij was mij goed gemasseerd en voor mij gezorgd. Daarbij was ik ook nog es megamisselijk, niet van de pillen maar gewoon van de zwangerschapshormonen. Hopelijk gaan die nu snel verdwijnen, na de miskraam.

  • Dr.joeri

    Girlygirl,

    dank voor je bijdrage. Het ware beter geweest een nieuw bericht te plaatsen; nu sta je bij prikken uit 2007.

    Ik lees iets vreemds !

    Je zegt dat ze in de kliniek ibuprofen “geen probleem” vonden.

    Dat is een raadsel.

    Het werkzame bestanddeel van de 4 tabletten (die je beter in je mond kunt laten smelten dan vaginaal inbrengen)

    is prostaglandine; Ibuprofen is een prostaglandine remmer. Geen combinatie dus.

    Paracetamol was beter geweest, Gelukkig is het toch nog goed gegaan.

    Dr Joeri

  • girlygirl

    Hallo dr joeri,

    Sorry ik wist niet hoe je een nieuw bericht plaatste ipv een reactie. Maar bedankt voor de aanvullende info over de ibuprofen. Als ik dit geweten had, had ik het niet genomen. Het zou heel goed kunnen zijn dat het daarom bij mij meer dan vijf uur duurde, voordat de abortus kwam. Niet de arts maar de verpleegkundige in de kliniek zei me dat ibuprofen geen probleem was omdat het beter hielp tegen menstruatiepijn. Maar ik zal dit zeker terugkoppelen naar de kliniek. Ik vind dit niet goed. Verder wil ik alle meiden die ook misselijk zijn van de zwangerschapshormonen nog even vertellen dat ik na de abortus met de abortus nog vier dagen spuugmisselijk ben geweest. Zo erg dat ik nog steeds niks kon doen. Daarna begreep mijn lichaam eindelijk dat ik niet meer zwanger was. Het bloedverlies was die eerste avond nog best heftig, op gegeven moment voelde ik het gewoon uit me stromen en zat het maandverband tot twee keer toe binnen een kwartier vol. Daarna ging het iets minder vlug gelukkig. Nu op de zesde dag heb ik nog licht bruin bloedverlies. Ik wil nog even kwijt dat het echt belangrijk is dat je iemand bij je hebt die je goed ondersteunt! Ik was best bang voor alles. Nou meiden, sterkte met jullie keuze!

  • Ananiempjw

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben maar mijn

    Vriend en ik willen echt geen kinderen meer nu heb ik

    Een afspraak

    Voor volg week donderdag voor de abortus pil! Maar ben zo bang

  • Mar 2

    Ananiempjw Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben maar mijn Vriend en ik willen echt geen kinderen meer nu heb ik Een afspraak

    Voor volg week donderdag voor de abortus pil! Maar ben zo bang

    Ja, als ik je berichtje lees, lees ik (denk ik) de spanning.

    Het lijkt me hoe dan ook fijn dat je vriend en jij op een lijn zitten.

    Logisch dat je angst hebt. Die kun je in de kliniek bespreken.

    Sterkte met alles.

  • koosje

    Ik wil even mn verhaal kwijt. Ben vrouw van boven de 40 met puberzoon. Jarenlang pil gebruikt. Overgestapt op spiraal. Hier kon ik niet tegen dus dat ding er weer uit. Na 1 keer onveilig was het gelijk raak, en dat op mijn leeftijd. Voor ons was de beslissing niet moeilijk. We waren allebei overtuigd van een abortus en nu het gebeurd is , heb ik nog geen spijt. Ik was 7 weken en heb die pil gekregen. Ik heb maar 2 verhalen op het forum gelezen dat het afschuwelijk veel pijn doet. Ik sluit me daarbij aan. Het was een hel. Ik heb 4 uur lang ondraaglijke pijn gehad, diarree, misselijk en bijna van mn stokje gegaan van de pijn. Ik raad die pil niemand aan. Ga voor de korte pijn en kies voor curretage. Deze pijn wens ik niemand toe.

  • Suzanne

    Koosje, rot dat het je zoveel pijn heeft opgelevert:( het eigenlijk ook een minibevalling waar je doorheen moet met weeën en al erbij en als ik mijn bevalling in gedachten houd dan snap ik over welke pijn je het hebt.

    Helaas denken veel vrouwen dat juist de abortuspil fijner is omdat je het thuis in een vertrouwde omgeving kunt doen, het geeft ze ook een vals gevoel van controle, dat ze de gang van zaken zelf in de hand hebben.

    Je hebt zelf helaas gemerkt dat die controle ver te zoeken is, het overkomt je gewoon en je kunt niet even besluiten pauze te nemen.

    Bedankt dat je je verhaal hebt gedeeld, ik hoop dat in ieder geval je gevoel rond de reden van de abortus niet verandert en dat je dit wat gemakkelijker een plekje kunt geven.

    Sterkte en je kunt hier altijd terecht als dat nodig blijkt te zijn.

    Suzanne

  • martina

    Ook ik vind het fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen.

    Helaas ben ik door de pil heen zwanger geraakt, voor ons op dit moment in ons leven

    Ongewenst. Met pijn en moeite de beslissing gemaakt om het kindje te laten weghalen.

    Van te voren samen al besproken dat voor ons de abortuspil ‘gevoelsmatig’ het beste leek.

    Ik vond het heel fijn dat mijn vriend mij hier in steunde, voor hem lag het allemaal nog een stuk

    Ingewikkelder omdat hij een vaste baan heeft en een goede basis voor het kindje.

    Wachten in de wachtkamer voor we op gesprek mochten komen vond ik heel erg.

    Er zaten 2 giegelende meiden en een stel die keken alsof ze de loterij hadden gewonnen, dit vond ik

    Erg naar, omdat wij het als verschrikkelijk ervaarden dat we voor de keus kwamen te staan.

    Ik was 5 weken zwanger en mocht de abortuspil nemen. Deze moest ik gelijk innemen in de kliniek

    En ik kreeg 4 pillen mee die ik de volgende dag vaginaal moest inbrengeb.

    Na tien minuten dat ik de eerste pil op had kreeg ik al last van erge misselijkheid en kleine buikkrampeb

    Deze hielden niet op. De volgende dag moest ik de 4 pillen vaginaal inbrengen,

    Al na een half uur kreeg ik krampen en moest ik overgeven.. Pijnstillers ingenomen (3 paracetamol, 1 diclovenac)

    Maar de krampen werden alleen maar heftiger, op dit moment verloor ok nog geen bloed.

    Ongeveer anderhalf uur na het inbrengen van de pillen kwamen de grote krampen, de pijn van

    Deze ‘weeen’ kan ik echt niet beschrijven.. Ik kon helemaal niks meer, trok mezelf in een feutus

    Houding en schreeuwde het uit van de pijn.. Deze pijn heeft 1,5 a 2 uur geduurd en is echt

    De ergste pijn die ik in mijn leven heb meegemaakt. Op het hoogtepunt had ik ze on de 5 seconde

    Toen ik hierna na de wc ging was ik een klein beetje bloed verloreb maar mijn lichaam was totaal uitgeput

    Ben gelijk in slaap gevallen, na een half uur werd ik wakker van de krampen. Die tot nu toe (4 dagen later)

    Nog steeds niet zijn verdwenen. Ik verlies veel bloed op een dag. Of ik het vruchtzakje ben verloren kan ik niet zeggeb

    Mijn bloed zit namenlijk vol stolsels.

    Wat ik wel weet is dat ik niemand de abortuspil zou aanraden met mijn ervaring.

    Voor mij is het het vervelendste wat ik heb meegemaakt en dat wens ik niemand toe..

  • Lexie

    Ik bleek net aan 5 weken zwanger te zijn

    En mijn vriend en ik waren er niet aan toe om samen een kindje te krijgen

    We hebben samen besloten om de abortus pil te vragen

    Ik vond het allemaal heel erg mee vallen

    1.5 uur na de laatste 4 vaginale pillen kreeg ik kleine krampjes

    Maar ze kwamen steeds sneller achter elkaar ( soort van weeën )

    Toen werden ze na een uur best wel heftig

    Mijn Vriend had een warme kruik gemaakt

    Wat het comfortabeler te maken voor mij

    En dat was ook zeker het geval

    Op een gegeven moment werd ik heel erg misselijk en niet kort daarna kreeg ik een hevige steek

    En kwam het hele mini kleine propje eruit .

    Daarna voelde ik me heel erg moe en heb ik 4 uur geslapen.

    Ik hoop dat mijn verhaal helpt want de meeste berichten gaan over helse pijnen

    De abortus pil is echt een uitkomst als het helaas op dit moment niet in je leven past en kan