sex na abortus ?

  • marjolijn

    graag wil ik ervaringen horen (lezen) van vrijen na een abortus. ik heb namelijk 8 dagen geleden een abortus gehad, heb nog wat bloedverlies. het word sterk aangeraden om de eerste 2 a 3 weken geen sex te hebben vanwege eventuele infecties.

    ik vertrek zaterdag naar het buitenland en ontmoet mijn vriendje daar zondag. dit zou inhouden dat ik de helft van mijn vakantie geen sex zou mogen hebben. ik begrijp, het gaat om mijn gezondheid en dat gaat voor. toch zou ik graag ervaringen hierover willen horen.

    alvast dank !

    x

  • ik

    Ons werd het ook afgeraden.

    Een abortus is niet iets kleins en er wordt ook niet voor niets gezegd dat je in het begin geen sex mag hebben. Sowieso is het pijnlijker en is je lichaam nog niet helemaal hersteld.

    Maar moet eerlijk zeggen dat wij beide er ook echt even niet de behoefte aan hadden.

  • carin

    lijkt me ook niet dat je gelijk om sex staat te springen, dat zorgde er voor dat je een abortus moest uit voeren lijkt me.. maar goed.. denk dat net als na een bevalling dat ergpijnlijk is, en er misschien kans op infectie bestaat. een tijdje terug heeft hier is een meisje gepost wat dus een dag erna of zelfde dat sex had omdat ze zo opgewonden was, belachelijk verhaal was dat.. maar goed ik geloof niet dat zei er pijn aan had.. dus ja als je het graag wilt zou ik het maar uit proberen kom je er wel achter of het wel of niet pijnlijk is, zal per persoon wel verschillen denk ik ook

  • dr joeri

    Hoi Marjolijn,

    het is niet voor niets dat alle klinieken adviseren de eerst 3 weken niets in je vagina te stoppen. Geen tampons, geen water (dus niet in bad, of zwemmen) en dus ook geen sex. Sex is niet alleen maar gemeenschap hebben. Al het andere mag wel.

    Na een tijdje onthouding is het misschien wel veel bijzonderder.

    fijne vacantie !

  • Maai

    Goed dat jullie deze reacties plaatsen! Het is voor mij nu 13 dagen geleden en ik ben sindsdien dagelijks in bad geweest, gebruik tampons en heb gister weer voor het eerst sex gehad.. In het ziekenhuis is mij hier niets over verteld, alleen dat ik over 6 weken op controle moet, verder niet. Kreeg dus geen leefregels mee, beetje vreemd van een ziekenhuis. Heb sowieso het idee dat een kliniek hier veel beter mee omgaat, ipv dat je een nummer bent op de dagopname. Misschien prettig om te weten voor de andere dames hier op de site, mochten zij de keus moeten maken tussen kliniek of ziekenhuis. Ik raad een kliniek aan, ivm de botte behandeling in het ziekenhuis.

  • riannne

    hayhay… ik heb 4 weken geleden een abortus laten doen.en ben dus ook gelijk met de pil begonnen ik ben eergister met mijn laatste pil begonnen..hoe lang kan het duren voordat ik ongesteld word??? aangezien ik er nu wel voor vrees…:S

  • hi ben ri

    Hi,

    Ik heb ook abortus laten plegen, het is nu 8 dagen geleden.

    Maar ik word helemaal gek, want ik kan er niet tegen dat ik geen sex mag hebben.

    mijn man zegt dat ik niet zo moet zeuren.

    Ja ik zeg het eerlijk i mis het gewoon te erg.

    Ik hou nou eenmaal van sex, het leven is nou een stuk saaier.

    Ik kan niet wachten tot ik weer mag.

    Nou sterkte allemaal!

  • Kim

    Bij mij werd verteld een week niet zwemmen, bad en gemeenschap. Dus dan zou het bij jou wel weer mogen, maar wees er maar voorzichtig mee, er is toch een wondje gemaakt en een infectie lijkt me geen pretje.

    Zelf heb ik nu na 3 weken nog geen behoefte aan sex. Kan dat nog niet los plaatsen van de zwangerschaps onderbreking.

    Wel fijn om te lezen dat ik daar niet de enigste in ben ;-)

    Liefs Kim

  • LK

    Nou ik ben ook niet iemand wie langer dan 3 dagen geen sex kan hebben.. dusik was ook eigenwijs!!

    Mijn abortus is nu 4 maanden geleden en loop nog met een ontsteking waar ik binnekort aan geopereerd wordt.. dus echt NIET DOEN!!!

  • linda

    Bij mij is me abortus nu 11 dagen geleden en ik heb vandaag voor het eerst weer seks gehad, zou dit erge gevolgen hebben? het deed wel een beetje pijn.