Vraag aan dokter!wanneer ongesteld na abortus

  • ik maar

    hallo

    ik heb 22 mei een abortus ondergaan via zuigcur.

    na drie dagen ongeveer 10 dagen lang bloedverlies gehad

    wanneer zou ik nu ongesteld moeten zijn?

    ik heb afgelopen woensdag nog een klein stolsel verloren met een drupje bloed

  • joeri

    Hoi,

    je kunt er niets over zeggen. Door de abortus zijn de hormoonspiegels ontregeld.

    Als je de pil neemt ben je sneller weer in het ritme terug. Maar je kan er geen pijl op trekken, en zeker geen “onvruchtbare periode” mee bepalen.

    Er kan al een eisprong optreden 10 dagen na de abortus. Begin dus zo vlug mogeliijk met anticonceptie als je niet opnieuw zwanger wilt worden.

    Joeri

  • ik maar

    oke

    dank je wel hoor

    ik slik vanaf de abortus de pil dus voor mijn gevoel zou ik rond deze tijd ongesteld moeten worden

    maar zoals ik het begrijp kan het wel iets anders zijn

    mvg

  • Dokter John

    Beste IK MAAR. Waarschijnlijk bedoel je 22 april. Meestal komt de menstruatie 4-6 weken na de behandeling. Bij pilgebruik zul je een onttrekkingsbloeding in de stopweek krijgen. Het bloedverlies in de eerste weken na een zuigcurettage komt door het dalen van het zwangerschapshormoon.

  • DN

    Best dr John,

    Ik heb mijn laatste menstruatie 28 maart gehad (duur van een 1 week). Ik heb een regelmatige menstruatie cyclus van 28 dagen. Dus ik zou eigenlijk op 25 april weer moeten menstrueren. Ik ben zwanger geworden en heb het laten weg halen dmv zuigcurretage op 05 mei jl.

    Ik heb een beetje bloed verloren op diezelfde dag en daarna na 1 dag tot ongeveer een week bloed verloren.

    Ik heb 25 mei jl. een zwangerschaps test gedaan, resultaten daarvan waren negatief. Tot op heden is mijn menstruatie uitgebleven.

    Nu ben ik toch bang dat ik nog steeds zwanger ben ondanks de negative uitslag vd zwangerschapstest.

    Is het gangbaar dat de menstruatie uitblijft? Is het verstandig om een echo te laten nemen? Wat kan ik doen?

    mvg

    DN

  • opgelucht

    Hallo,

    Ik ben 2 april gecurriteerd na een zwangerschap van 6 weken en nog steeds niet ongesteld. Vanmorgen bij de gyneacoloog geweest omdat er een cyste in mijn eileider zat (die was nu gelukkig weg). Het duurde bij mij erg lang voor mijn hormonen daalden vandaar dat het ook lang duurt voor je weer menstrueert.

    Het is heel verschillend dus ik zou me vooral geen zorgen maken (en anticonceptie blijven gebruiken natuurlijk)!

    Groetjes, opgelucht.

  • DN

    Hallo Opgelucht,

    Dank je wel voor je berichtje.

    Mijn menstruatie cyclus is weer begonnen, dus nu ben ik ook inderdaad opgelucht.

    Nogmaals bedankt voor je berichtje.

    Groet, DN

  • Laura1989

    Hallo,

    ik heb 1,5 maand geleden een abortus gepleegd. maar

    ik ben nog steeds niet ongesteld.

    Hoelang kan dit nog gaan duren en moet ik mij zorgen gaan maken?

    Laura

  • Dokter John

    Beste Laura1989. De eerste menstruatie komt meestal 4-6 weken na de abortusbehandeling. Door de ontregeling van de hormonen zie je ook wel eens dat de eerste menstruatie wordt overgeslagen. Voor verdere vragen hierover zou ik de abortusarts die jou heeft behandeld, raadplegen.

  • opgelucht

    Hallo allemaal,

    Weer een berichtje van mij. Ik ben afgelopen donderdag na 11 weken (!!!) eindelijk ongesteld geworden.

    Maakte me er niet druk over; wist dat het zou komen maar het kan dus wel even duren…

    Het was trouwens de eerste twee dagen behoorlijk heftig!

    Sterkte ermee.

    Groetjes, opgelucht.