17wk zwanger volgende week abortus. Wie heeft het meegemaakt graag hulp bedankt

  • Frank

    Joeri,

    in mijn ogen zie jij als man een abortus totaal anders dan dat vrouwen dat doen, maar ik

    als man denk er ook heel anders over dan jij (en ik ben een ervaringsdeskundige…)

    Pro-abortus mensen denken als jij. (of maken ze dat zichzelf alleen wijs?), terwijl vooral

    jou eerste alinea, voor anti-abortus mensen wel erg koud en afstandelijk klinkt.

    Je sluit af met: “anderen helpen helpt jezelf”…. me dunkt dat voor adoptie afgestane

    kinderen al heel veel adoptie-ouders hebben geholpen.

    Frank

  • Frank

    Joeri, ik bedoel natuurlijk met pro-abortus eigenlijk “bereid tot abortus” en niet zoals

    het in mijn berichtje lijkt “abortus-fan”…

    Frank

  • LifeSucks

    TopicStarter; als je nog wil praten oid, meld je maar.

    Ik heb ook met 17,5 weken abortus ondergaan.

  • jose

    Er zijn veel mensen die voorstander zijn van de abortuswet zoals hij er nu ligt…

    Ik vond je reactie een beetje raar…

    Als je ongewenst zwanger bent kun je je gek laten maken door adviezen van iedereen. Je zou je door niemand gek moeten laten maken.

    Als je alleen niet moet luisteren naar “anti's” krijg je alleen informatie/meningen van mensne die met hun neus dezelfde kant op staan. Als je een goedoverwogen beslissing wil maken moet je zowel de voor als tegenargumenten horen en afwegen. Anders is het vrijwel onmogelijk en kan er erge spijt ontstaan achteraf.

  • Suzanne

    Nou ja er zijn ook genoeg vrouwen die een ander advies dan abortus geven die niet zo fanatiek anti abortus zijn dat ze meteen met woorden als moordenaar gaan smijten, en dat zijn de “anti's” waar Joeri op doelt, de fanatiekelingen die door grof of beledigend over te komen vrouwen willen afschrikken.

    Als iemand met een rationele uitleg komt over waarom een abortus in haar geval misschien niet beste keuze is, kan ze die mening echt wel meenemen in haar besluitvorming ,aar ze moet zich idd niet gek laten maken door mensen die roepen dat ze in de hel zal komen als ze voor abortus kiest, of dat ze een moordenaar is.

    Ook de religieuze inslag heeft weinig toegevoegde waarde want met zinnen als “God zal zich over jullie ontfermen” of “het moest zo zijn accepteer deze zegening” zullen ongetwijfeld goedbedoeld zijn maar helpen in veel gevallen niet om de problemen, die de abortus voor die vrouw juist onontkoombaar maken, weg te nemen.

    Het gaat dus niet om het promoten van abortus maar om het beschermen van deze vrouwen tegen de fanatiekelingen, er voor te zorgen dat ze in alle “rust” voor zichzelf de voors en tegens op papier te zetten en tot een beslissing te komen.

    En zoals je op dit prikbord kunt lezen staan we echt niet allemaal met onze neus de zelfde kant op.

    De vrouwen die hier komen moeten op basis van hun eigen overwegingen een beslissing maken, misschien dragen onze ervaringen daar aan bij maar ik ben er van overtuigd dat het “de stuipen op het lijf jagen” wat de “anti's” doen niet de juiste manier is er nogmaals even op wijzend dat we hiermee de fanatiekeling bedoelen en dus niet de redelijke mensen die met goede argumenten en inlevingsvermogen en zonder (voor)oordelen.

  • jose

    Ja het is wat je verstaat onder categorie anties….

    Persoonlijk vind ik dat ik er ook onder val. Ik ben anti- de abortuswet, toch vind ik mezelf wel heel genuanceerd…

  • Suzanne

    Dat klopt, jij hebt je ook altijd heel positief opgesteld tegen de vrouwen die hier posten.

    In die zin denk ik ook niet dat je je aangesproken hoeft te voelen als het over “anti's” gaat.

    Je bent het niet eens met hoe het nu gaat, dat is je goed recht maar je rekent anderen niet af op hun keuze en dát is het verschil.

    De “anti's” waar Joeri het over heeft zijn de fanatiekelingen, de radicalen, de mensen die je voor moordenaar uitmaken als je over abortus spreekt.

    Zolang je met respect en zonder (voor)oordelen iemand aanspreekt, zul je nooit bij die “anti's” horen.

    Zoals ik al eerder aangaf is je input op dit prikbord meer dan welkom omdat je de vrouwen die hier posten met een gevoel van medeleven aanspreekt, en of je ze dan moed in spreekt, of misschien toch wijst op de mogelijkheden die ze hebben om het kind toch te houden, dat maakt niet uit in dit geval omdat je het met respect naar de vrouw in kwestie toe uitspreekt.

    In dat opzicht hoef je je echt niet aangesproken te voelen, je bent gewoon een mens en hoewel je twijfelt aan de wetgeving zoals die er nu ligt, maakt jou dat nog geen radicaal anti-abortus mens.

    Je berichtjes worden door mij iig gewaardeerd hier:)

  • joeri

    Lief van je ;)

    Misschien bedoeld joeri radicale anti's, maar dat schrijft hij niet. Als ik dat anders lees, kan een ander dat ook doen. Vandaar mijn aanvankelijke reactie.

  • nee jose

    Whahaha, nee ik moet niet tv kijken en posten tegelijkertijd… ik ben natuurlijk jose!!!

  • scepticisme

    Frank Schreef:

    ——————————————————-

    > Joeri,

    > in mijn ogen zie jij als man een abortus totaal

    > anders dan dat vrouwen dat doen, maar ik

    > als man denk er ook heel anders over dan jij (en

    > ik ben een ervaringsdeskundige…)

    > Pro-abortus mensen denken als jij. (of maken ze

    > dat zichzelf alleen wijs?), terwijl vooral

    > jou eerste alinea, voor anti-abortus mensen wel

    > erg koud en afstandelijk klinkt.

    > Je sluit af met: “anderen helpen helpt jezelf”….

    > me dunkt dat voor adoptie afgestane

    > kinderen al heel veel adoptie-ouders hebben

    > geholpen.

    > Frank

    Frank, ik heb als huisarts en tijdens mijn kinderpsychiatrische opleiding veel ellende gezien van adoptie.

    Ouders die totaal geen begrip hadden wat het allemaal van hun zou vragen. Vaak een ramp voor hen

    en het het kind dat dan maar tijdelijk even in een tehuis wordt geparkeerd.

    Het gaat natuurlijk niet altijd mis, maar de moeder van de afgestane baby kan zich reële zorgen maken.

    Joeri