17wk zwanger volgende week abortus. Wie heeft het meegemaakt graag hulp bedankt

  • marleen Visscher

    Hallo,

    er moet mij even iets van het hart, Je vraagt om hulp via reacties. Van mij het volgende. Enkele weken geleden hebben vrienden van ons een kindje verloren. Ze waren onzettend blij dat ze in verachting as, maar helaas ging het met 18 weken mis en werd het kindje geboren. Ik mocht het zien en was er werkelijk verbaast over hoe groot en mooi dit kindje al was. Ik hoop dat je je kindje zal houden. Er is geen probleem te groot of er kan vaak hulp voor zijn, richt je veel meer daar op, want jou kindje is niet het probleem, maar de omstandigheden. Ik hoop dat je hulp zoekt.

  • Liesjuh mv 2 lekkere kerels

    en zo staat leven en dood dichterbij elkaar dan we altijd al vermoeden……….

    de posting is al 4 maanden geleden….. dus OF ze heet destijds doorgezet………. of heeft nu gelukkig of ongelukkig een kindje op de wereld gezet……

    heftig hoor……….marleen…… zoiets van dihtbij meemaken……

    alleen vind ik de vergelijking altijd zo..euh…. dubbel……

    ik snap je punt hoor…… maar het verschiltussen gewenst en ongewenst zwanger zijn is echt zooooo groot…

    ik als moeder van 1 onderging ook abortus…6 jaar geleden……. ik wilde dat dit kindje wegging…….terwijl ik 2 jaar daar voor nog verdrietig was van een miskraam……..

    inmiddels een 2e kleine er bij gekregen die word in dec 3 jaar……. maar ook daarbij was het met de echo bizar te voelen…hart en ratio…..dat ik nu 9 weken zwanger was van een kindje wat ikzooooo graag wilde hebben….terwijl ik jaren er voor hoopte dat die zwangerschap vanzelf zou eindigen in een mk zodat ikzelf de keuze niet had hoeven maken…..

  • kaat

    Ik ben bijna 19 weken zwanger….ongepland omdat ik(ben 41) nooit een kinderwens had maar uiteindelijk besloten met mijn partner het te houden.

    Vanwege mijn leeftijd wrs ook de laatste kans om zwanger te worden. Nu is het zo dat mijn relatie wat vertrouwen betreft op een laag pitje staat, mijn partner heeft na wat amoureuze zijsprongen beterschap beloofd maar heb ontdekt dat hij weer heeft gelogen en verdraaid. Dit doet zo'n enorme pijn dat ik sterke twijfels heb of ik de zwangerschap nog wil voldragen. Ben deels afhankelijk van hem omdat ik het financieel niet zou redden en mijn eigen leventje ook niet echt op de rails heb, mijn scholing even aan de kant moet zetten dus het geestelijk enorm zwaar zou worden. Heb al meerdere keren een abortus(zou mijn 1e zijn ) overwogen maar heb niemand om hiermee over te praten en het lijkt mij ook doodeng en pijnlijk allemaal. Wie heeft hier ervaring mee of weet een instantie waar ik terecht kan???

  • R

    heey , ik ben 19 jaarik ben nu al 16 weken zwanger , kwam er vorig week achter.

    ik heb morgen een abortus. ik wil graag weten hoe het allemaal gaat hoe lang het duurt enz??

  • silvia weerman

    Kwetsende reactie verwijderd.

    Silvia, niemand hier zit te wachten op jouw oordelende vingertje. Wat jij met je zwangerschappen doet is jouw keuze, ben blij dat je een keuze hebt!

    Eventuele nieuwe kwetsende berichten zullen ook worden verwijderd.

    Suzanne

  • bengeltje76

    Hoi meid

    ik reageer erg laat

    las je berichtje , en leef erg mee

    vraag me af hoe het nu met je gaat en of is gegaan

    liefs bengeltje

  • nancy

    beste

    ik sta voor hetzelfde

    alleen ik weet het pas sinds 2 weken

    netjes de pil geslikt en tot 6 weken geleden ongesteld geweest

    ik weet niet wat doen me exvent dwingt me bijna tot abortus

    ik heb schrik

    we hebben een dochtertje van 15 mnd

    ook bij haar zwanger terwijl ik aan de pil was

    dus ik vind het bulshit dat sommige hier zeggen dat je al zo lang hebt kunnen nadenken

    ik wil eigenlijk geen abortus

    maar weet me geen raad

  • cyndy

    Ja dat is zeker schrikken Nancy dat je zo onverwacht al zo ver bent. In ieder geval goed dat je hulp zoekt. Misschien kan je naar een organisatie gaan voor onbedoelde zwangerschappen met je verhaal. Het heeft wel even nodig om dit goed tot je door te laten dringen.

    Maar je kunt je as kindje misschien ook ergens, bij familie (tijdelijk) onder brengen als je zelf er nog niet op ingericht bent.

    Meteen abortus is ook niet een oplossing lijkt me.

    Zelf heb ik mijn eerste zwangerschap 17 weken ontkend omdat ik niet in een echte relatie zat, maar ja ik wist het zelf wel. Uiteindelijk heb ik het toch aan de huisarts verteld en stuurde hij me door naar de Gyn Toen moest ik ook nog alles regelen. Via mijn kennissenkring heb ik allerlei spullen gekregen. Maar ja toch heel anders dan bij jou omdat ik het wel wist alleen niemand durfde te vertellen.

    Probeer rustig te blijven. Misschien door meditatie oid. Ik hoop dat de oplossingen in je op zullen komen en dat onduidelijke dingen helder voor je worden. Je kunt advies vragen maar probeer er voor jezelf zeker van te zijn en er zoveel mogelijk achter te komen wat jij vind…

    Veel sterkte

  • Reinhilde

    Het is al een oud topic zie ik, maar het breekt mijn hart als ik dit lees. Ik begrijp dat de omstandigheden msch niet ideaal zijn, maar er is toch altijd een andere oplossing dan deze.. Dit is in mijn ogen kindermoord…

  • goal

    what you shared here is amazing, this knowledge I didn't know before so worked very hard. Sincere thanks sudoku online