abortuspil???

  • rot-moment

    15 november was de 1e dag van mijn laatste menstruatie, dat maakt mij dan officieel 5 weken over tijd geloof ik.. Kom ik dan nog in aanmerking voor een abortuspil?? Of is het hier al te laat voor.

    En is het betrouwbaar?? Wordt er met de abortuspil ieder behandelde zwangerschap mee beeindigt?? Of is er een risico dat het niet werkt??

    Waar kan je de abortuspil krijgen???

    Wie kan mij helpen

  • Suzanne

    Als je een gemiddelde cyclus hebt, dat wil zeggen een cyclus van 28 dagen, dan zou je nu 5 weken en 2 dagen zwanger zijn.

    Is je cyclus langer dan bestaat de kans dat je nog binnen die 5 weken valt en de abortuspil nog mag nemen.

    Dit is echter alleen vast te stellen d.m.v. een echo die ze in de kliniek maken.

    Ik weet niet of je al wat meer gelezen hebt op dit prikbord, maar de abortuspil wordt vaak afgeraden omdat je totaal geen grip hebt op de gang van zaken.

    De één is er binnen een uurtje met milde pijn vanaf, de ander heeft een heel etmaal volop weeën en ervaart het bijna al een echte bevalling.

    Daarnaast is er geen controle over het bloedverlies en moet er te allen tijde iemand bij je zijn, ook thuis als de uitdrijving eenmaal begonnen is.

    Je moet vaak 2 keer naar de kliniek (na-controle niet meegeteld) en het geeft voor de vrouw eigenlijk meer onzekerheid dan een curettage.

    Natuurlijk zijn er ook veel goede ervaringen met de abortuspil en slechte met een curettage dus ie afweging zul je zelf moeten maken maar persoonlijk zou ik voor een curettage gaan.

    Heel veel sterkte met beslissen en als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen.

  • ik maar weer eens

    ik heb in het verleden helaas al eens een abortus ondergaan

    ik sta voor morgen weer op de planning

    de reden ervan zal ik verder niet op in gaan

    mijn keuze is net als toen hetzelfde

    ik heb de eerste keer een abortuspil gehad, en heb daar nauwelijks hinder van ondervonden

    wel flink bloedverlies maar de pijn was zeer dragelijk

    ik heb drie kinderen dus weet hoe pijnlijk een bevalling is, en dit leek er niet op

    je moet wel na een week terug komen, en met een curretage is dat volgens mij na drie weken

    beide keren voel je je denk ik onzeker..

    ik moest de eerste keer na een week terug komen toen zag alles er goed uit

    drie weken erna test doen en danis het klaar

    je kan altijd problemen krijgen, maar dat is voor beide ingrepen zo, en niet overal kan je onder narcose

    en door narcose moet je wel veel langer in de kliniek blijven

    hetblijft persoonlijk,

    ik weet niet of je al een afspraak hebt

    maar je moet wel snel zijn want dan val je nog onder de overtijdsbehandeling en anders kom je onder de wettelijke 5 dagen bedenktijd of je moet ook langs je huisarts

    sterkte ermee

  • ivanka

    Vandaag was er in de kliniek een dame die deze methode onderging en ze was 6 wk zwanger dat is het limiet…

  • SsSs

    Ik hoorde laatst iemand die het met 7 weken nog mocht/kon nemen..

    Ik zou even naar een kliniek bellen om het na te vragen, zij weten vaak wel hoe en wat en daar kun je er dus ook een krijgen..

    Veel sterkte..

    liefs, ssss

  • cassie

    Tegen mij hebben ze toen gezegd dat 7 weken maximaal was voor de abortuspil ik was daar zelf bijna aan.

    Ik heb er weinig problemen van ondervonden moet ik zeggen en ik heb alleen voor de pil naar de kliniek gemoeten, de dokter deed nacontrole

  • MamaClau

    Hoi Hoi,

    Ik heb 4 wkn terug een aborus gedaan met de abortuspil, deze heeft in eerste instantie aangeslaan zo leek het maar na de test die ik moest doen (na 4 wkn) bleek dat ik nog zwanger was.

    Gister terug geweest naar de kliniek en daar was op de echo het vruchtzakje nog te zien en was ik dus niet schoon.(dit komt bij 3% van de abortussen voor)

    Gister kon ik kiezen…of nog 2 tabletten nemen en hopen dat het nu wel uit zou drijven of toch kiezen voor de zuigcuttage. Ik heb met veel angst voor het laatste (en zekere) gekozen.

    De gehele ingreep viel me erg mee, tuurlijk je voelt wel een beetje pijn maar daarna is het ook gelijk klaar en dat is wel zo prettig.

    Ik was bij de eerste test 5 weken en 4 dagen zwanger en voor zover ik weet kan het tot 7 weken.

    Wens iedereen heel veel sterkte met de keuze's die je maakt.

  • Kelsey

    Er was vandaag een vrouw in de kliniek die deze procedure onderging; de maximale zwangerschapsduur is 6 weken.

    io games