abortus vierde kind?

  • Suzanne

    Tom, wat fijn om nog even van je te horen.

    De liefde straalt van je berichtje af, liefde voor je vrouw en liefde voor jullie “passievrucht” (prachtige benaming :) )

    Ik hoop dat al die grote plannen die jullie hebben vlekkeloos zullen verlopen en dat de toekomst jullie toelacht!

    Geniet er van!

    Suzanne

  • doet er even niet toe

    ik heb vorig jaar ook zo gestaan.. bijna identiek verhaal en ik huil er nog wekelijks over dat ik het wel heb gedaan… Ik kan slecht met mezelf leven nu. Ik weet ook niet waar ik het zoeken moet… nooit zal ik het voor mijn gevoel kunne vergeven

    Ooit zei iemand dat als je je kindje een kindje noemt, je niet voor abortus moet gaan, omdat je het dan dus ook ervaart als kind, die je dan dus dood maakt. Als je het over een foetus hebt zie je het niet als kind en kun je het waarschijnlijk veel beter verwerken.

    Ik kan daar wel achterstaan… misschien heb je er wat aan.

  • Frank

    :)

  • rossie

    als je zo zeker bent dat je geen vierde kind wilt en tegelijkertijd ben je onvoorzichtig

    met vrijen, tja dan zou ik toch betere maatregelen nemen.

    Hopelijk neem je het besluit vanuit je hart en laat je man zich steriliseren.

    Sterkte. Rossie

  • Suzanne

    Rossie, ik denk dat je reactie een beetje mosterd na de maaltijd is, dit is een oud topic en Marlies heeft dus al lang een beslissing genomen.

    Daarnaast zit niemand hier op zo'n trap na te wachten dus graag wat genuanceerder reageren als je toch de behoefte voelt een reactie achter te laten.

    Suzanne

  • lieske

    Hoi Tom en Marlies,

    Ik lees even mee op dit forum, zit in hetzelfde schuitje als jullie. Ik ben 8 weken zwanger, heb drie kinderen (8-7 en 4j). Mijn man wil het vierde kindje echt weg, hij ziet het niet zitten: andere auto, we hebben reeds verbouwd (geen kamer over), financieel, enz. Allemaal rationele redenen, waar ik zelf ook wel kan inkomen. Maar ik heb zo'n sterk gevoel om het te houden. Ik zou het wegdoen om hem te plezieren en als ik in mijn rationaliteit blijf, dan kan ik er best inkomen. Maar ben zo bang voor wat de toekomst brengt met 4. Jullie hebben uiteindelijk je kindje gehouden? Hoe gaat het nu?