kan het niet uit mijn gedachten krijgen

  • Alleen

    De eerste abortus was toen ik 19 jaar was. Ik had toen een relatie waar mijn familie het niet mee eens waren. Ik kwam door middel van een test er achter dat ik zwanger was ondanks dat ik de pil slikte. Totaal in paniek en in tranen heb ik de kinder telefoon gebeld en deze hebben mijn door verwezen naar een kliniek in Den Haag. Ik heb de kliniek gebeld en ik kon er een week later terecht. Mijn vriend was inmiddels op de hoogte en heeft die dag vrij genomen en is met mij mee gegaan samen met zijn moeder. Mijn ouders wisten van niets ik durfde het ze niet te vertellen. Aangekomen in de kliniek na een auto rit met alleen maar huilen, kreeg ik een intake. Ik vertelde dat we nog niet zo lang bij elkaar waren, ik nog jong was en dat er thuis problemen waren. Ze begrepen mijn situatie en ik werd na een kamer begeleid waar ik moest wachten tot ik aan de beurt was. Eenmaal aan de beurt kwam ik in een ruimte waar 2 verpleegkundige stonden en 1 arts. Mijn vriend mocht bij mij blijven. Ze keken met de echo hoe ver is was ongeveer 5 weken en ze vroegen me of ik eventueel een week later terug kon komen. Aangezien ik uit Breda kom zei ik dat dat niet kon. Ze legden uit wat ze gingen doen en wat voor gevoel ik kon hebben. Na de ingreep vroegen ze me of ik het vruchtje wilde zien, dit achter spijt ervan wilde ik niet. Ik had veel te veel verdriet, maar hield me groot, want ja immers was het mijn eigen keuze. Ik had er al meteen spijt van, maar mijn vriend zei onze tijd komt nog wel. Me hoop daar op gevestigd ben ik door gegaan met toen ons leventje,Met het verdriet in mij. Ik heb er nooit iets van laten merken aan niemand, totdat onze relatie stuk liep, 4 jaar en nu alles stuk. Ik kon het niet verwerken en alle emoties kwamen boven. Ik heb tot grote schrik van mijn ouders een zelfmoordpoging gedaan(die gelukkig niet gelukt is). Na die poging ben ik na Den Haag terug gegaan voor de echo in de hoop dat ik het zo een plaatsje kongeven, ook had ik een maantje gekocht voor aan een kettingkje. Door dit alles ben ik het nog niet vergeten, maar ik moest door. Ik heb toen 1 relatie gehad met een jongen die de zelfde naam had als mijn ex. Ik was gelukkig, maar we pasten niet bij elkaar, na een half jaar liep dat stuk en kreeg ik minder vertouwen in mezelf. Todat ik een jongen leerde kennen(nu mijn man). Hij liet me zien dat ik iemand was waar je van kon houden op de juiste manier zonder vooroordelen ondanks mijn verleden. Na een poosje wilde we dolgraag aan kinderen beginnen, maar we wilde ook trouwen. Ik raakte zwanger en de paniek sloeg me weer toe. Ojee en nu. Ik wil niet zwanger trouwen,zo had ik me bruiloft niet voor ogen. Zou dan 8 maanden zwanger zijn. Na veel wikken en wegen ,besloot ik en waar mijn partner achter stond om het kindje niet te houden. Veel verdriet en met de gedachten dat ik wist wat er ging gebeuren zijn we naar een kliniek in Eindhoven gegaan. Volmondig heb ik ik tijdens mijn intake kunnen vertellen dat we er nog niet klaar voor waren, terwijl we het wel graag wilde maar niet nu. Bij de echo bleek dat ik 5 weken was en ik dus een week nog moest wachten. teleur gesteld, maar toch opgelucht ging ik na huis. Een week later gingen we samen terug en vond de ingreep plaats met veel huilen en de vraag of ik het wel zeker wist.Ja zei ik. De abortus vond plaats en ik storte in. Waarom heb ik het doorgezet geen idee. De voorbereidingen van de bruiloft zorgde voor mij voor afleiding. We trouwde en vlak na het trouwen raakte ik zwanger(gepland). Dol gelukkig maar ook beladen. iedereen was blij met het goede nieuws. Op dat moment geen gedachtes over de eerdere gebeurtenissen. Toen de kleine geboren werd waren we dol gelukkig. Maar ja nu wist ik pas wat ik gedaan had ik had 2 leventjes eerder beindigd. Met veel steun van mijn man heb ik me door die periode heen gesleept. Nu heb ik inmiddels 2 zoontjes,en we zijn een gelukkig gezin.

    Maar ik worstel nog elke dag met de gedachtens en de gevoelens met verdriet over de abortussen. Mijn man vind dat ik hulp moet zoeken en ik ook, maar ik vind het moeilijk om er over te praten en mijn echte emoties te laten zien, vandaar de onlie hulp.

    Ik wil wel hulp, maar kan me er helemaal voor afsluiten alsof er niets aan de hand is.

    Hoe ik er in de toekomst mee om wil gaan is:

    Het een plekje kunnen geven en wil kunnen genieten van mijn gezin en de daagelijkse dingen in ons leven. Ik wil het niet vergeten, maar er mee om leren gaan, zodat mijn verdriet draagelijker wordt.

  • Johanna

    Hoi Alleen,

    IK heb 2.5 jaar geleden een abortus onderaan en denk er ook veel aan. Maar voor mij is het een deel van het leven en kan er nu erg goed mee omgaan omdat ik een proces van verwerking heb gehad. Dat had ik nodig om weer verder te kunnen.

    Ongeveer 2 maanden daarna wist ik dat ik het niet alleen een plek kon geven en heb professionele hulp gezocht. Het is inderdaad eerst ontzettend moeilijk om daarover te praten, maar wat een opluchting is het als eenmaal de gesprekken vorderen en na 2.5 jaar is het goed zo.

    Ik was ook al 38 jaar dat ik mijn zwangerschap liet beëindigen en nu ik bijna 41 jaar ben en geen kinderen meer heb mogen krijgen, weet ik dat ik kinderloos zal blijven voor de rest van mijn leven.

    Ik heb er vrede mee want ik heb de keuze gemaakt op intuitie en dat bleek te kloppen aangezien de vader erg daarna werd opgepakt voor verkrachting van zijn ex-vrouw, werd ontslagen voor seksuele handtastelijkheden op het werk en ook nog autistisch bleek te zijn. Dus ik heb mijn leven kunnen redden!

    Wat dus de reden ook is, het is altijd goed want anders kun je niet verder met je leven!

    Praat er dus over met een goede psycholoog of psychotherapeut, dat is mijn advies!

    Veel sterkte en vooral succes.

    Lieve groeten van Johanna

  • Marion

    Hallo alleen,

    Ik las je verhaal vanmiddag en schrok ervan want het lijkt erg op mijn eigen verhaal.

    Het is ook erg lastig om het een plekje te geven. Als je erover wilt praten dan sta ik daar open voor.

    Veel sterkte verder

    Groetjes Marion

  • Alleen

    Hallo Marion,

    Het is inderdaad erg moeilijk om het een plekje te geven. Kan er goed over schrijven/digitaal praten, maar om rechtstreeks met iemand het er over te hebben lukt me niet.

    Ik geniet elke dag van mijn 2 mannekes, maar als ik hen zie sta ik ook stil bij het geen wat gebeurd is.

    Groetjes Alleen

  • hoenuverder

    Hoi allemaal,

    Ik heb hetzelfde gevoel als jullie. Ik heb ruim een jaar geleden een abortus ondergaan en het lijkt wel of nu pas alle gevoelens naar boven komen. Ik was 13 weken zwanger toen het gebeurde. Mijn vriend en ik hadden wel een kinderwens, maar omdat ik ongesteld was geworden dacht ik dat ik niet zwanger was. Dit was juist begin december, en ik heb die maand en tijdens de feestdagen erg veel gedronken, achteraf gezien juist in de periode dat alle organen en het zenuwstelsel zich ontwikkelden. Toen in januari mijn menstruatie uitbleef, heb ik getest en bleek ik toch zwanger te zijn. Ik voelde me verschrikkelijk. Ik had er geen rekening mee gehouden dat het toch zo kon zijn, er helemaal niet naar geleefd en was er mentaal niet klaar voor. We waren pas een paar maanden samen en hadden lang niet alles op orde. Mijn vriend had het er ook heel moeilijk mee, maar uiteindelijk heeft onze angst voor een ongezond kindje de doorslag gegeven. Wij wilden ons niet voor altijd schuldig voelen als wij dit kindje iets aangedaan hadden waar het de rest van zijn leven de gevolgen van zou ondervinden. Toch denk ik dat ik het schuldgevoel van de abortus erg heb onderschat. Inmiddels wonen we samen en zijn we al een tijdje aan het proberen weer zwanger te raken. Dit lukte in eerste instantie vrij snel, maar helaas liep dit in 10 weken uit tot een missed abortion. Op dit moment ben ik nog niet opnieuw zwanger. Ik voel me nu zo schuldig over hoe het allemaal gelopen is en ervaar het verlies van de miskraam als een straf voor mijn keuze toen. Ik word ook enorm verdrietig als ik bedenk dat de foetus met 13 weken al zo ver ontwikkeld was en als ik besef hoe de abortus in zijn werk gegaan is. Dingen waar ik vorig jaar door alle paniek niet genoeg bij stil heb gestaan. Natuurlijk zal ik nooit weten of mijn angst dat het mis was met dit kindje gegrond was, maar ik kan dit ook nooit vergeten. Ik voel me vreselijk en heb zelfs het idee dat ik geen recht heb me verdrietig te voelen over mijn miskraam, omdat ik ons andere kindje bewust heb laten weghalen. Ik wil zo graag kinderen met mijn inmiddels verloofde, maar ergens gun ik het mezelf niet :(

  • maloe

    Hallo alleen,

    Ik las je verhaal en ben eogenlijk benieuwd naar waar je nog moeite mee hebt. Ik bedoel, waar denk je dan aan? Blijf jij je afvragen hoe het kindje eruit had gezien of …?

    Ps:hoop dat t nu weer beter met je gaat

  • Trien

    Beter maar even rust nemen en niet zo plomp verloren nu wel een kind willen.

    Een kind is een geschenk en daar ben je wel heel erg lichtzinnig mee om gesprongen door het weg te laten halen omdat het jou even niet uit kwam.

    In elk geval wens ik je veel sterkte toe, want achterom kijken heeft weinig zin.

    Groeten van Trien

  • jassica

    Alleen Schreef:

    ——————————————————-

    Mijn vriend heeft me gedumpt een week geleden nadat ik hem beschuldigde van het zien van iemand anders en hem beledigen. Ik wil hem terug in mijn leven, maar hij weigert om contact met me te hebben. Ik was zo verward en weet niet wat te doen, dus ik bereiken om het internet voor hulp en ik zag een getuigenis van hoe een spell caster hen helpen om hun ex terug te krijgen, zodat ik contact opnemen met de spell caster en leg mijn probleem aan hem en hij een spreuk voor mij en mij verzekeren van 2dagen dat mijn ex zal terugkeren naar mij en mijn grootste verbazing de tweede dag mijn ex kwam op mijn deur kloppen en smeken om vergiffenis. Ik ben zo blij dat mijn liefde is weer terug en niet alleen dat, we staan ​​op het punt om te trouwen. Nogmaals hartelijk dank DR OJEFOR spreuk. Jullie zijn echt getalenteerd en begaafd. E-mail: DROJEFORSPELLCASTER@GMAIL.COM is het enige antwoord. Hij kan een grote hulp zijn en ik zal niet stoppen publiceren hem want hij is een geweldige man …..

    hij kan het volgende op te lossen ……

    (1) Als u wilt dat uw ex terug.

    (2) Heeft u altijd al slechte dromen.

    (3) U wilt worden bevorderd in uw kantoor.

    (4) U wilt vrouwen / mannen, lopende achter je aan.

    (5) Als je een kind wilt.

    (6) Wil je rijk worden.

    (7) U wilt bind je man / vrouw te zijn

    van jou voor altijd.

    (8) Als u financiële hulp nodig.

    (9) Herbal care

    (10) Als u in staat zijn om je vrouw tevreden te stellen

    geslachtswens wijten

    te laag erraction.

    (11) als uw menstruatie weigeren te komen

    de dag dat het

    veronderstellen of overloopt.

    (12) als je werk weigert uw, mensen betalen

    dankzij jou?.

    (13) het oplossen van een land kwestie en het terug te krijgen.

    (14) Heeft je familie Denny u van uw

    toch?

    (15) Laat mensen gehoorzamen mijn woorden en doe mijn

    die.

    (16) Heeft u een laag aantal zaadcellen?

    (17) slecht Lucks

    (18) HIV CURE

  • jassica

    Mijn vriend heeft me gedumpt een week geleden nadat ik hem beschuldigde van het zien van iemand anders en hem beledigen. Ik wil hem terug in mijn leven, maar hij weigert om contact met me te hebben. Ik was zo verward en weet niet wat te doen, dus ik bereiken om het internet voor hulp en ik zag een getuigenis van hoe een spell caster hen helpen om hun ex terug te krijgen, zodat ik contact opnemen met de spell caster en leg mijn probleem aan hem en hij een spreuk voor mij en mij verzekeren van 2dagen dat mijn ex zal terugkeren naar mij en mijn grootste verbazing de tweede dag mijn ex kwam op mijn deur kloppen en smeken om vergiffenis. Ik ben zo blij dat mijn liefde is weer terug en niet alleen dat, we staan ​​op het punt om te trouwen. Nogmaals hartelijk dank DR OJEFOR spreuk. Jullie zijn echt getalenteerd en begaafd. E-mail: DROJEFORSPELLCASTER@GMAIL.COM is het enige antwoord. Hij kan een grote hulp zijn en ik zal niet stoppen publiceren hem want hij is een geweldige man …..

    hij kan het volgende op te lossen ……

    (1) Als u wilt dat uw ex terug.

    (2) Heeft u altijd al slechte dromen.

    (3) U wilt worden bevorderd in uw kantoor.

    (4) U wilt vrouwen / mannen, lopende achter je aan.

    (5) Als je een kind wilt.

    (6) Wil je rijk worden.

    (7) U wilt bind je man / vrouw te zijn

    van jou voor altijd.

    (8) Als u financiële hulp nodig.

    (9) Herbal care

    (10) Als u in staat zijn om je vrouw tevreden te stellen

    geslachtswens wijten

    te laag erraction.

    (11) als uw menstruatie weigeren te komen

    de dag dat het

    veronderstellen of overloopt.

    (12) als je werk weigert uw, mensen betalen

    dankzij jou?.

    (13) het oplossen van een land kwestie en het terug te krijgen.

    (14) Heeft je familie Denny u van uw

    toch?

    (15) Laat mensen gehoorzamen mijn woorden en doe mijn

    die.

    (16) Heeft u een laag aantal zaadcellen?

    (17) slecht Lucks

    (18) HIV CURE

  • Uniz

    Hallo allemaal, het is geweldig om mijn getuigenis van hoe ik terug ben gekomen met mijn ex-minnaar nadat hij zei dat hij niets met mij te maken wil hebben omdat we een beetje verkeerd begrepen dat hij me verliet, maar vandaag zal ik met trots de hele wereld vertellen dat we samen zijn nadat ik contact had opgenomen met dr. Osita, hij een liefdesbetovering uitsprak met mijn ex-minnaar teruggebracht nu zijn we blij samen te leven als je een soortgelijk probleem met de mijne hebt of als je een ander probleem hebt e-mail Dr Osita: Drositamiraclespell@gmail.com of WhatsApp hem +15088120454 en krijg je verbroken relatie hersteld