buikpijn,rugpijn en pijn in mijn benen bang voor infectie of toch van spiraaltje

  • moeder

    ik heb sinds 2 dagen heel erg pijn in mijn rug en bovenbenen en als ik druk zet op mijn bv als ik naar de wc ga doet dat ook pijn aan 1 kant onder in mijn buik.

    voel me ook niet echt goed.

    zou dit van het spiraaltje zijn?

    ik ben wel een beetje bang dat ik miss een infectie of zo heb omdat het zo niet echt pijn doet in mijn buik alleen als er wat druk op komt en omdat het door trekt naar mijn benen en rug.

  • Veronic@, mv Stein, Dion en Léon

    Heb jij niet nog maar pas een spiraaltje laten zetten? Heb je al een nacontrole gehad om te kijken of ie goed zit?

    Ik heb na de geboorte van Stein een Mirena gehad, maar die bleek achteraf scheef te zitten. Ik had constant pijn in mijn rechterzij. Daar zat ie ook niet goed. Het schijnt dus, als de spiraal niet goed zit, dat je baarmoeder hem af wil stoten. Je krijgt dan dus constant net zoiets als weeën. En die kunnen dus ook in je rug en benen zitten, net als bij een bevalling!

    Ik zou een afspraak maken met je gyneacoloog om te laten kijken of de spiraal nog op de goede plek zit. Sterkte ermee!

  • Dr. Chita Reijmer

    De baarmoeder ziet een spiraal als iets lichaamsvreemd en wil het dus afstoten. Dat gaat gepaard met samentrekkingen van de baarmoeder. Dat is soms pijnlijk. Dat duurt een paar maanden. Dan heeft het ding zich wel “gezet” en is het lichaam er aan gewend. Soms lukt het de baarmoeder, dat immers een spier is, om het spiraal er uit te werken. Meestal gebeurt dat bij de eerste menstruatie na het zetten van het spiraal. Daarom wordt ook aangeraden een controle te laten uitvoeren na de eerste menstruatie.

    Qua pijn moet je dus even volhouden. Als je koorts krijgt, moet je wel je arts raadplegen.

  • moeder

    ok ik heb over 5 weken pas weer een afspraak bij de gynocoloog voor de controle.

    ik moet wel eigenlijk deze week op nacontrole voor de abortus bij de huisarts wat houd z'n nacontrole bij je huisarts in?

    ik weet in de kliniek maken ze een echo maar bij de huisarts niet moet ik na de ha voor nacontrole of kan ik ook niet gaan?

  • Dr. Chita Reijmer

    Altijd nacontrole doen.

    Heel soms, zeker als de zwangerschap piepklein was, blijft er iets zitten. De huisarts zal doorgaans een urinetest doen. Die zal na drie weken negatief zijn, soms duurt het wat langer voordat de test negatief wordt. De zwangerschapshormonen blijven namelijk nog enkele weken in het lichaam circuleren.

    In de abortusklineik zal meestal een echo en een urinetest gedaan worden.

    Dr. Chita

  • moeder

    ok dan zal ik maandag meteen bellen al denk ik niet dat er nog iets zit voel me super en helemaal niet meer zwanger ofzo ik moest namelijk de hele dag overgeven en dat was de dag erna meteen weg!!

    dan zal ik wel maar meteen urine mee nemen anders moet ik weer terug komen

  • moeder

    ik ga vandaag bellen voor een afspraak bij de gynocoloog ik heb z'n pijn in mijn rug en benen en dat zijn geen krampen of menstruatie pijn maar meer een zeurderig gevoel ik kan er gewoon niet van slapen ik laat gewoon ff kijken of hij niet scheef zit ofzo want ik ga niet nog 5 weken zo rondlopen!!

  • Veronic@, mv Stein, Dion en Léon

    Jeetje meid doet het nu nog pijn? Dan komt het echt niet door het plaatsen, ik denk echt dat je lichaam het er niet mee eens is!

    Hoop dat je snel bij de gyneacoloog terecht kan. Sterkte ermee!

  • moeder

    ik moet eerst naar de ha dan kijkt hij of het iets anders is en anders moet hij me een verwijskaart geven en dan kan ik bellen voor een afspraak.

    maar mijn ha is op vakantie en er zit er wel een maar daar is het nu zo druk dat je 2 uur in de wachtkamer moet zitten voor je aan de buert bent en dat gaat moeilijk met mijn dochtertje dus ga ik volgende week wel

  • Dr. Chita Reijmer

    Heb je de spiraal in de abortuskliniek laten zetten? Dan kan je daar vrijwel dagelijks voor controle komen.

    Dr. Chita