Abortuspil ervaringen

  • NoName

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties op mijn vorige bericht. Doet me goed.

    Ik ben een beetje rond gaan kijken op het prikbord en kwam wat verhalen tegen over de abortuspil. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar die pil, omdat ik ten eerste angst heb voor ziekenhuizen (klinieken) en ontzettend bang ben voor de verdovingsprikken en/of narcose. En ten tweede omdat ik dat gewoon thuis kan doen, vertrouwde omgeving.

    Ik vraag me ook af waarom Dr. Joeri en volgens mij ook Chita ‘tegen’ de abortuspil zijn. Gaat het zo vaak fout met die pil dan?

    Ik hoop dat er hier dames zijn die hun ervaringen met de abortuspil met me willen delen.

    Weet iemand misschien ook of Stimezo in Alkmaar te werk gaat? Kan je daar om een roesje vragen of wordt je plaatselijk verdoofd?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Liefs, een hopeloze en onzekere NoName

  • moeder ja/nee??

    hier heb ik geen ervaringen mee wel heb ik ergens gelezen dat mocht het fout gaan en je na die pillen nog steeds zwanger bent dan moet je als nog voor de abortus behandeling en dat me helemaal niks.

    Ik heb een roesje gehad en meid die prik voel je echt niet heel veel succes.

    doei n

  • joeri

    Hoi Noname,

    Ik vraag me ook af waarom Dr. Joeri en volgens mij ook Chita ‘tegen’ de abortuspil zijn. Gaat het zo vaak fout met die pil dan?

    antwoord: Ja

    en bovendien kan je dagenlang in onzekerheid verkeren of het wel gelukt is en dan 1 op de 20 moet dan , na veel bloedverlies en pijn, toch nog een curettage hebben.

    Weet dus waarvoor je kiest.

    joeri

  • NoName

    Bedankt voor je reactie Joeri.

    Is het echt 1 op de 20? Daar schrik ik nogal van.

    Weet jij misschien ook het antwoord op mijn andere vraag? Geven ze in Stimezo in Alkmaar ook roesjes?

    mvg, NoName

  • joeri

    nee, dat weet ik niet, maar je kunt erover bellen…072-5126812

    sterkte,

    joeri

  • maggie

    Hallo No-name,

    Ik vond die abortuspil wel tegenvallen eerlijk gezegd.

    Ik denk dat een curretage minder pijnlijk is (kort pijnlijk ipv een paar uren pijnlijk).

    Ik was pas 2 weken zwanger, en toen ik het had besloten, wilde ik het zo snel mogelijk doen. Een curretage doen ze niet in dat stadium (te klein).

    De slagingskans van de abortuspil 95%. Zelf vind ik dat wel hoog. Volgens mij is het bij mij ‘goed’ gegaan. Ik moet over 2 weken opnieuw testen.

    De eerste pil neem je in waar de arts bij is. Daar heb je verder geen last van.

    Dan zit er een dag tussen, voordat je de overige pillen inneemt (2 x 2 pillen, 4 uur na elkaar in te nemen).

    Ik kreeg al binnen een kwartier enorme buikpijn.

    Ik had van te voren zware pijnstillers ingenomen.

    Na een uur was de pijn redelijk te dragen.

    Na vier uren dus de andere twee pillen.

    Weer enorme buikpijn + mijn maag draaide om, overgeven binnen een uur, weer bellen met de kliniek etc.

    Na een uur nam de pijn weer af.

    Daarna begon het bloedverlies goed op gang te komen.

    Ik ben heel vroeg naar bed gegaan en de volgende dag voelde ik me wel weer redelijk oke.

    Het eerste uur na het innemen van de pillen voelde ik me echt heel slecht. Ik heb echt op de grond gelegen van de pijn, wist niet waar ik het moest zoeken. Het enige wat ‘ok’ was, was dat het thuis in mijn eigen vertrouwde omgeving gebeurde.

    Ik wist ook wel dat het niet niets zou zijn, maar vond het echt wel heel heftig.

    Als ik het mocht overdoen, had ik het waarschijnlijk wel weer gedaan, maar dan alleen omdat een curretage niet mogelijk was bij zo'n korte zwangerschap. Was ik langer zwanger dan had ik denk ik niet voor de abortuspil gekozen.

    Maar ik hoop natuurlijk dat ik dit nooit meer mee hoef te maken (het heeft me in ieder geval flink afgeschrikt, ik ben ook meteen met de nuvaring begonnnen).

    Mocht je nog wat willen weten, laat het me dan maar horen.

    Sterkte!

  • Kate

    Hallo!

    Dit is een erg late reactie, maar ik wou toch eens even reageren.

    Het enige wat ik op internet lees van ervaringen met abortuspillen, zijn negatieve. Ik wil géén reclame maken voor de abortuspil, want het is GEEN VOORBEHOEDSMIDDEL!! Een abortus zelf natuurlijk ook niet! Soms word ik er naar van dat sommige (vooral jonge) meiden abortus zien als een alternatief voor condooms of zo. “Ik ben niet aan de pil, ik ga wel gewoon naar de abortuskliniek.” Alsjeblieft zeg!

    Maar ja, ik neem aan dat dat hier niet het geval is :) Ik veroordeel zelf overigens niemand; sommige mensen gaan meteen roepen “je had maar uit moeten kijken!”, maar zelfs met de pil kan je nog zwanger worden. Soms kan de reden erger zijn, zoals verkrachting of juist een simpele reden zoals de pil vergeten. (Maar bij die laatste nogmaals; denk niet te licht over dit soort zaken! Niet van “ach ja, pil vergeten.. dan maar abortus. Kom schat!”. Stom voorbeeld misschien, maar als je volwassen genoeg bent om seksueel actief te zijn ben je ook ALLEBEI volwassen genoeg om na te denken of condooms te kopen!) Om een lang verhaal kort te maken: als vruchtbare vrouw heb je gewoon kans om zwanger te worden, hoe dan ook. En gelukkig heeft iedereen hier recht op een vrije wil en eigen mening. Wil je kinderen? Prima. Wil je abortus? Ook prima; in mijn ogen maakt je dat niet minder dan een ander.

    Om nou eindelijk op het verhaal terug te komen: ik heb enige tijd geleden ook een abortus laten doen middels abortuspillen. Ik koos zelf voor abortus omdat ik al heel mijn leven lang geen kinderwens koester. De reden van mijn zwangerschap was het falen van een spiraaltje. Ik kwam erachter dat ik zwanger was omdat ik dacht dat er iets niet klopte. Ik had totaal geen zwangerschapskwaaltjes, bijv. misselijkheid of zo. Gewoon vrouwelijk instinct denk ik. En ja hoor; ik deed de test en bleek zwanger te zijn. Meteen voor dezelfde middag nog een afspraak gemaakt bij de huisarts. Je krijgt we de verplichte bedenktijd. In die dagen kreeg ik dus wel last van de bekende kwaaltjes zoals misselijkheid en stemmingswisselingen etc.

    Na die bedenktijd mocht ik naar de kliniek. Ze maken daar een echo van je buik om te kijken hoe ver je bent. Ik was er erg vroeg bij; het was echt ontzettend pril. Als je nog maar zo kort zwanger bent, word een pil je ook eerder aangeraden dan een “echte” abortus. Je moet in de kliniek zelf de eerste pil innemen. Van die pil gaat de vrucht dood. Daarna krijg je 4 pillen mee om binnen 2 dagen in te nemen. Je spreekt daar af wanneer je ze inneemt. Ik wou ze gelijk de volgende dag al innemen, anders zit je er alleen maar tegenaan te hikken en jezelf zenuwachtig te maken.

    De volgende dag moet je 2 pillen in 1 keer innemen. Dit doe je overigens vaginaal. De meeste vrouwen beginnen binnen 1 uur te bloeden. Ik begon pas na meer dan 2 uur. Ook zou het gepaard zijn met hevige buikkrampen. Ik had slechts af en toe een krampje dat vergelijkbaar is met menstruatiekrampen. Ik kon die dag nog gewoon autorijden en heb zelfs nog bij Ikea binnen gestaan.

    Na 4 uur neem je de volgende 2 pillen in, ook weer vaginaal. Wederom geen hevige krampen noch buikpijn.

    's Avonds kreeg ik “last” van een erg lichte misselijkheid. Maar zolang ik niet te actief deed merkte ik er niks van. De dagen die daarop volgden bleef ik nog af en toe een beetje bloeden, maar helemaal niet veel. Ook kon ik gewoon werken etc. Met sporten heb ik wel een paar dagen gewacht omdat je lichaam zichzelf ook moet herstellen van een miskraam natuurlijk. Want dat is wat je opwekt met die pillen; een miskraam.

    Nogmaals, ik wil géén reclame maken voor de abortuspil! Maar ik heb nergens last van gehad! Het is wel per vrouw verschillend… De één ligt krom van de pijn en de ander merkt niks. Ook is het normaal dat je niet meteen begint te bloeden. Het kan ook later zijn (maximaal 7 dagen). Maar de ergste pijn is vanaf het moment dat je begint te bloeden tot maximaal 2 dagen daarna. Heb je in die tijd vrijwel geen pijn gehad, kan je jezelf dus gelukkig prijzen.

    In de twee weken die volgen mag je overigens geen geslachtsgemeenschap hebben, niet baden of zwemmen (wel douchen) en geen tampons dragen. Maar goed, zo erg is dat allemaal niet natuurlijk.

    Qua psychische klachten moet ik zeggen dat die bij mij ook 0,0 waren. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er ook maar 1 sec aan getwijfeld heb. Ik heb ook geen spijt gehad. Het is overigens geen ingreep die ik nog een keer zou willen doen. Het is natuurlijk al bij al absoluut geen pretje, of het nu wel of geen mentale/fysieke klachten meebrengt.

  • geen voorstander

    ik heb ook een abortus gehad

    een curretage met plaatselijke verdoving

    en heb nergens last van gehad.

    in eerste instantie dacht ik ook aan de pil omdat het makkelijker leek

    maar toen is mij verteld dat je tijdens het innemen van de pillen absoluut niet alleen mag blijven, omdat de kans op ernstige bloedingen aanwezig is.

    het idee dat je dan alsnog naar het (gewone ziekenhuis) moet en je het niet zo makkelijk geheim kan houden stond mij erg tegen.

    en daarbij kwam dat als het niet lukt of er blijft weefsel achter je alsnog voor de curretage moet.

    voor de een zal het beter gaan als de ander, je moet doen wat je zelf hetbeste lijkt,

    ik heb in ieder geval bijna nergens last van gehad

    sterkte!

  • Ikke

    Ook ik heb een behandeling ondergaan door middel van een abortuspil.

    Omdat ik ook eerst op internet heb gezocht wat ik kon verwachten wil ik ook mijn ervaring hier delen.

    Ik heb afgelopen woensdag de eerste pil genomen, hier heb ik totaal geen last van gehad

    Afgelopen vrijdag de 2e dosis. Na ongeveer 3 uur begon het bloeden en heb ik alvast een paracetamol ingenomen, ik heb totaal geen pijn gehad. Enkel lichte krampen.

    Enige ongemak is dat je redelijk veel bloed verliest en dat ik dus niet de hele nacht door heb kunnen slapen omdat ik me 2x tussendoor moest verschonen.

    Misschien is het ook wel van invloed dat ik al 2x ben bevallen en het dus allemaal al wat soepeler is.

    Voor degene die dit lezen: succes met de keuze, als ik opnieuw moest kiezen zou ik hetzelfde gedaan hebben.

  • anno1980

    ik heb vandaag he ziekenhuis gebeld en wilde in eerste instantie ook die pil.. maar dat is dus dat je 2 x naar die kliniek moet gaan en daar een halve dag moet blijven ivm ernstige bloedingen.

    ze zeiden ook dat curretage minder ingrijpend is dan zo`n pil. en je kan een roesje krijgen als ze t weg halen