op zoek naar praatgroep

  • roos

    Beste Allemaal,

    Ik heb nu een kleine 4 weken geleden een abortus gehad, toevallig bij dokter john.

    Hij zei mij toen al dat ik waarschijnlijk twijfels zou gaan voelen en dat dat vrij normaal is en ik merk dat ik me inderdaad erg verdrietig voel over de abortus.

    Niet dat ik zozeer spijt heb, maar mijn ‘kindje’ zal ik nooit meer zien en dit doet echt veel pijn….

    Ben dan ook op zoek naar een soort van praatgroep in Amsterdam. Heeft iemand ervaringen hiermee of weet iemand een groep hier in amsterdam? Hebben jullie daar iets aan gehad?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    groetjes roos

  • calimero

    Je kan contact op nemen met het FIOM. die bieden hulp bij de verwerking. Maar meestal gebeurt dat 1 op 1 en niet in een praatgroep. Zo ver ik weet, en zit al enkele jaren hier op het forum is er niet echt ergens een praatgroep behalve hier dan.

  • anoniempie

    hoi roos

    ik heb zelf ook bij het fiom gelopen en dat is echt een aanrader!

    ik ben er pas pas mee gestopt omdat ik in eerste instantie wel dacht dat ik alleen

    kon verwerken maar viel vies tegen hulp gezocht bij het fiom en dat heeft me echt goed gedaan! je kan 1op1 maar ook met een groep iedereen heeft het zelfde meegemaakt en ieder heeft daar voor haar eigen reden je hoeft je dus ook niet te schamen! neem contackt met ze op!

    liefs

  • italia-angel

    ik heb 26 januari 2011 een abortus moeten doen doordat het het beste voor mij was volgens de dokter/ mijn psychiater en casemanager… op dat moment dat is bij de dokter zat (ik was inmiddels al 3 maanden zwanger) om de abortus te laten doen zat ik daar erg verdoofd en heb het maar ondergaan.. nu achteraf heb ik er vreselijk veel moeite mee..

    als ik een baby of kindje zie dan raak ik erg overstuur en komt mijn verdriet weer omhoog… ik ben eigenlijk op zoek na een praatgroep in hengelo ov.. zodat ik in contact kan komen met vrouwen die hetzelfde voelen en het samen te kunnen delen en dat ik het misschien toch een plekje kan geven zonder er steeds zo overstuur van te raken…

    liefs italia-angel

  • Dr.joeri

    Italia Angel, ahoy !

    open liever een nieuw item !

    dr joeri

  • fianbisha

    Hoi Roos,

    Ik zoek ook een praat groep in Amsterdam !

    Heb je al iets gevonden ?

    Groetjes!

  • Nadia

    Ondanks de datum van deze discussie, toch een tip voor wie op zoek is naar een praatgroep na een abortus

    Je kunt een mail schrijven naar fiom@altra.nl t.a.v. Renate van Hetten. Er is op dit moment geen praatgroep, maar wel een reservelijst. Zodra er genoeg deelnemers op de lijst staan, gaat er een praatgroep van start in A'dam.

    Groeten