Kapot van spijt

  • <><

    Gezien de religieze en beschuldigende aard van dit bericht, heb ik de hele inhoud verwijderd.

    Suzanne

  • Suzanne

    Voor hier een discussie ontstaat, gelieve niet inhoudelijk te reageren op het religieuze aspect van deze post.

    Ik ben momenteel helaas niet in staat deze te verwijderen/aan te passen.

    Aan de schrijver van deze post.

    Fijn dat je zo rotsvast gelooft, maar om op deze manier je geloof uit te dragen vind ik een beetje smakeloos eerlijk gezegd.

    Dit forum is bedoeld voor vrouwen die het moeilijk hebben of hun ervaring willen delen, of zij in een god geloven of niet is volstrekt niet relevant en vergiffenis hebben zij alleen nodig als zij iets fout hebben gedaan.

    De vrouwen die hier komen doen niet fout en hebben niets fout gedaan en daardoor dus ook geen vergiffenis nodig, van wie dan ook.

    Zodra ik de mogelijkheid heb om dit bericht aan te passen zal ik dat ook zeker doen.

    Verdere (medische) informatie over mogelijke psychische problemen na een abortus en het verwerken hiervan is natuurlijk altijd welkom.

    Suzanne

  • Boris

    Link verwijderd i.v.m. privacy

  • Boris

    Boris, waarom en hoe deze persoon zich heeft willen bekeren gaat ons niets aan vandaar dat ik je berichtje verwijderd heb, incl. de link omdat deze persoon toch ook recht heeft op privacy.

    Suzanne

  • wendy

    beste kianne,

    ik kan mij daar idd niet veel bij voorstellen.

    mocht ik gekozen hebben voor abortus,

    zou ik niet later nog voor een kindje kiezen.

    niet alleen omdat het confronterend is maar ook om het fijt dat het onlogische klinkt voor mij dan,dat je eerst kiest om een kind weg te halen en daarna mede door spijt weer voor een zwangerschap kiest?

    het eerste kindje kon er ook niets aan doen om op een “verkeerde tijd” te komen toch?

    het vruchtje komt er niet in waaien en er zijn toch echt twee mensen bij geweest.

    het komt niet uit dus haal het weg.!volgende keer komt beter uit…… vaag.

    dan maar benen over elkaar houden en geen sex meer hebben dat is de betrouwbaarste mannier om niet onverwachts zwanger te raken.

    er zijn op dit forum ook meiden/vrouwen die hun kindje weg hebben laten halen na 22 weken…… 1 of 2 weken later voel je de beweging van je eigen kindje al….

    sommige dingen begrijp ik gewoon niet en ik heb echt wel gevoel ..

    mijn beste vriendin heeft ooit abortus gedaan en heeft nu 2 zonen .

    de spijt is er nog steeds.

    vrouwen moeten goed over zoiets na denken en zich niet laten lijden door anderen.

    en die 5 dagen bedenktijd??niet te veel aan vasthouden ik had ook 2/3 weken nodig om alles op een rijtje te zetten.

    je moet eerst goed beseffen dat je zwanger bent dan dat je overhaaste beslissingen neemt want als je te horen krijgt ongepland zwanger te zijn stort je in een put en daar moet je eerst uit komen.

  • kianne

    ik snap wel wat je bedoeld,maar het is niet zo als mensen abortus doen dat ze helemaal geen kinderen willen,ik vindt het echt knap van jouw dat jij het op dat moment wel kon,in mijn geval leek het wel of ik bang was ik was mezelf niet of dat het door hormonen kwamen ik weet het niet,en dat je zegt van dan moet je je benen bij mekaar houden volgens mij worden veel meisjes zwanger terwijl ze wel voorbehoedsmiddelen gebruikte en seks betekent niet dat je alleen seks hebt om een kindje te krijgen toch?!ik weet ook zeker als ik een kindje mag krijgen dat ik dit kindje nooit zal vergeten en ik denk ook dat je gaat denken leken ze opmekaar etc etc etc dat komt door een abortus zou het nooit meer doen zelf!je kan het helaas niet meer terug draaien

  • Suzanne

    Wendy, dat je het niet begrijp t dat ma maae verordeel een ander niet door jouw inbegrip.

    jij schreef:“vrouwen moeten goed over zoiets na denken en zich niet laten lijden door anderen.”

    Daar sla je de spijker op zijn kop. het enge wat je kunt doen is steunen, en evt. mogelijkheden aanrijken om me iemand te gaan praten over mogelijkheden zoal het FIOM of een huisarts of een andere vertrouwenspersoon.

    Aan onbegrip hebben we hier allemaal niks, ervaringen zijn welkom maar dan wel zonder de ander te veroordelen als deze het anders aanpakt of geen andere uitweg ziet.

    We zijn er om elkaar te steunen.

  • Suzanne

    Kianne, mij heeft de wetenschap dat ik voor een ander kindje in de toekomst een betere moeder zou kunnen zijn, echt troost geboden.

    En nu ik daadwerkelijk moeder ben van 2 kinderen weet ik helemaal zeker dat ik toen de juiste beslissing genomen heb, ik had het moederschap toen nog niet aangekund.

    Iemand kan wel zeggen dat het allemaal een grote roze wolk zal worden als het kindje er eenmaal is, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn.

    Zelfs vrouwen die volledig gewenst zwanger zijn geworden hebben soms moeite met hun kinderen, zelfs dusdanig dat je van een postnatale depressie kunt spreken.

    En die vrouwen komen er vaak wel boven op maar hou er rekening mee dat die super positief aan een zwangerschap begonnen zijn en niet met de problemen en struikelblokken die we hier vaak zien.

    Iedereen heeft zijn eigen reden om wel of niet voor abortus te gaan een ander kan en mag niet oordelen over die reden, gewoon omdat wat voor de een een onoverkomelijk probleem is, voor de ander een futilieit is.

    Wat voor de een geen reden is om voor abortus te kiezen, kan voor de ander juist weer doorslaggevend zijn.

    Vertrouw vooral op jezelf!

  • wendy

    dat is duidelijk maar meningen mogen ook worden ge-uit!!

    hetgene wat ik schreef benen over elkaar is de beste voorbehoedsmiddel die er is.

    ikzelf raakte zwanger na 5 jaar trouw pil gebruik en geef aan dat 5 dagen bedenktijd te weinig is.

    goed nadenken kan je niet als je net te horen heb gekregen dat je ongepland zwanger bent en dat is de reden dat er nog te vaak meiden zijn die deze ingreep ondergaan.

    het niet beseffen van…

    als hier iemand na 2 abortussen weer op dit prikbord komt met wat zal ik doen of wat moet ik doen…..dat vind ik vreemd.

    zoveel verdriet na de eerste keer maar toch.

    ik probeer niemand te beledigen en kom vaker hard over maar duidelijk.

    als je je echt gaat verdiepen in wat abortus precies inhoud en wat het niet alleen met jou doet maar met het kind wat weg gehaald wordt,

    zal er vast iemand zijn die denkt ….wil ik dit???

    tuurlijk zegt een kliniek het is nog niets maar die verdienen hun brood aan het weghalen van een ongeboren kind.

    na 4 weken klopt er een hartje wat is dat dan?????

    ik heb langer genomen dan 5 dagen en nam de tijd alles uit te zoeken hoe of wat…

    eerst helder gaan na denken en je met jezelf en het kind bezig houden pas dan kan je tot een beslissing komen.

  • ikke

    Beste wendy natuurlijk mag je je mening zeggen maar laten we dit meisje niet ontmoedigen om haar verhaal te doen door hard tegen haar te zijn, maar juist aanmoedigen haar verhaal aan andere te doen zodat andere alstebleift niet de vreselijke keus voor abortus maken. Want ik ben het zeker met je eens dat het in Nederland veel en veel en veel te makkelijk als uitweg gezien wordt. Want het is allang geen noodingreep meer, want veel vrouwen zien een zwangerschap als een dwarsbooming van carriere studie enz. maar ik denk dan als je later een goede moeder wilt worden en het daarom uitsteld kun je het nu ook. Laat zien wat je waard ben en vecht voor je kindje wat met 9 weken al handje en voetjes heeft een klein neusje en een mondje.

    Als zo'n wezentje opgroeien mag zul je natuurlijk planningen om moeten gooien en natuurlijk is dat niet makkelijk maar als je dan later de armpjes van je kindje om je nek voelt dan weet je waarvoor je het gedaan hebt.

    Maar als zo;n wezentje niet groeien mag belanden dien handjes en voetjes in de kliniek in de prullebak. wendy schreef: