Voor de tweede keer ongewenst zwanger, HELP

  • eva

    Hoi allemaal,

    Ik heb echt een heel groot probleem. Probeer het even kort te schetsen.

    Twee jaar geleden heb ik een abortus gehad. Ik ben toen ongewenst zwanger geworden, doordat ik de pil een keer uitgekost had. Mijn vriend wilde dit totaal niet. Ik was toen 30 dus en had het best gewild. Maar hij beloofde mij dat hij eraan ging werken. En dus liet ik de abortus toe. IN de hoop dat het wel goed zou komen.

    Ik heb daarna er veel moeite mee gehad. Heb ook bij een psycholoog gelopen om het te verwerken. Het probleem is echter dat hij nog steeds niet wil. Nu ben ik erachter gekomen dat ik opnieuw zwanger ben. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is me totaal onduidelijk. Heb de nuvaring toch echt goed gebruikt.

    Ik durf dit aan niemand te vertellen. Ben bang dat mensen straks denken dat ik dit express gedaan heb. Heeft iemand hier ervanring mee?

  • Marianne

    Hallo,

    Ik heb hier verder geen ervaring mee.

    Het valt me wel op dat jij het vorige keer ook wel had gewild. Voor je vriend heb je het toen laten weghalen eigenlijk. Hij wil het nog steeds niet. Je zou sowieso moeten bespreken of hij uberhaupt wel kinderen wil? Zo niet, dan weet je waar je aan toe bent. Ik geloof niet dat je kunt werken aan een kinderwens. Dat wil je of niet of daar ben je aan toe of niet. Ik vind eigenlijk ook niet dat hij niet van je kan verlangen dat je nu voor de 2e keer een abortus laat doen, terwijl hij weet en gezien heeft hoeveel moeite jij er mee hebt gehad.

    Heb je het hem al verteld of nog niet en ben je bang hoe hij gaat reageren?

    Ik zou, zeker omdat je vorige keer er zo'n moeite mee hebt gehad, heel goed nadenken wat je gaat doen. Je bent nu voor 2e keer zwanger en 32, dus je wordt er ook niet jonger op.

    gr,

    Marianne

  • M..

    Hoi Eva,