lichamelijk herstellen na abortus

  • Michelle

    Hallo iedereen,

    Ik ben 22 jaar oud en heb afgelopen vrijdag een abortus gedaan. Alleen wou ik weten hoe ik precies voor mezelf kan zorgen voor een soepele herstelling. Moet ik dan alleen maar in bed liggen voor de volgende 2 weken? Mag ik bijvoorbeeld mijn huis schoonmaken? Moet ik veel water drinken? En ook hoe ik een infectie kan voorkomen (niet baden, zwemmen, geslachtsgemeenschap hebben en tampons gebruiken weet ik al).

    Groetjes,

    Michelle

  • jasmijn80

    Heb je een curettage gehad, of de abortuspil?

    En hoe ver was je in je zwangerschap?

    Volgens mij mag je (als dat goed voelt) na een eerste trimester ingreep weer snel je dagelijkse bezigheden oppakken. Na een tweede trimester ingreep wordt geadviseerd het een week rustig aan te doen. Tenminste, dat las ik in een folder bij de kliniek…

  • Mar 2

    Hi Michelle,

    Twee weken in bed liggen doen zelfs gezonde kraamvrouwen niet meer en twee weken poetsen is meer iets voor een poolse landarbeidster.

    Wat dacht je van iets daar tussenin - de dagelijkse dingen doen zoals je gewend was?

  • michelle

    Ik heb een zuigcurratage gehad en ik was nog in de 1e trimester, ong 7 weken. Alleen heb Ik al dagenlang pijn in mijn onderbuik die als een steek voelt. Ook plassen steekt een beetje. Verder heb ik mezelf aan de regels grhouden en kreeg toch wat koorts bij:S.

  • Mar 2

    Koorts is niet goed. Volgens mij moet je dan een dokter raadplegen. Het klinkt als een blaasonsteking :( en mss is er meer niet in orde.

    Maar ik ben geen dokter, dus wel even verder zoeken naar een oplossing voor je klachten!

    Beterschap en sterkte.

  • Dr.joeri

    Je hebt na de abortus altijd een lichte temperatuursverhoging door resorptie. Die wordt nooit hoger dan 38 graden. Pas daarna is er iets niet in orde.

    Dus: meten die temperatuur !

    Sterkte met de verwerking - zo nodig -

    Joeri

  • Babette

    Hahahaha hier moet ik om lachen :)

  • besje

    Dit is alweer een tijdje terug zie ik. Maar voor de mensen die er nog geen concrete antwoord erop hebben gekregen, deel ik nu wat ik heb meegekregen van het kliniek.

    Na je abortus is je baarmoeder een stukje open.

    De baarmoeder trekt zich samen binnen enkele weken.

    Veel lopen helpt bij het samentrekken van je baarmoeder.

    Veel lopen dus !!!