Ervaring Stimezo kliniek

  • Anoniem

    Dag allemaal,

    Graag wil ik met jullie mijn ervaring met de Stimezo kliniek in Eindhoven delen, misschien helpt het jullie die bang zijn voor de behandeling.

    Vandaag ben ik voor de eerste en hopenlijk laatste maal in mijn leven behandeld middels een abortus (curretage). Na de behandeling heb ik direct een mirena spiraal laten plaatsen om toekomstige ongelukjes te voorkomen.

    Werd bij binnenkomst zeer vriendelijk te woord gestaan en de te voorlopen stappen werden nog even toegelicht, daarna met vragenformulier naar de wachtkamer gestuurd om de vragenlijst in te vullen totdat de zuster me kwam halen. Heb met deze zuster een gesprek gehad omtrent mijn beweegedenen en zij vroeg goed door om zeker te zijn dat ik de juiste keuze heb gemaakt en alle opties wel had overwogen. Hierna heeft ze alle stapjes van de behandeling toegelicht, ik dacht dat ik eigenlijk alles wel wist na het lezen op de verschillende sites en fora maar dit was toch nog erg verhelderend en goed. Hierna terug naar de wachtkamer gestuurd om te wachten op een gesprek met de behandelend arts. Zij heeft me in het gesprek nogmaals toegelicht hoe de hele procedure in zijn werk gaat en ook het plaatsen van de mirena toegelicht. Hierna konden we direct door naar de verpleegkamer waar ik me om mocht kleden waarna we naar de behandelkamer gingen. Daar werd ik geholpen door twee dames (zelfde als waarmee ik de gesprekken heb gehad). Er wordt eerst een echo gemaakt en ik bleek 3 weken en 3 dagen zwanger te zijn, was er dus vroeg bij. Hierna wordt er een eendenbek ingebracht wat totaal geen pijn doet, hierna wordt de baarmoedermond verdoofd en kan de curretage beginnen. Het is geen prettig gevoel maar echt pijn doen nee, het zijn heftige krampen die maximaal 2 minuten duren. Nadat de curretage klaar is ebt de pijn ook weg. Bij mij is hierna weer een echo gemaakt ter controle of alles goed weg was zodat de mirenaspriraal direct geplaatst kon worden. Het plaatsen na de curretage was prettig omdat nu mijn baarmoedermond verdoofd was en een huisarts dit niet doet. En heel grof gezegd je ligt er dan toch al met je benen open…en wil daar waarschijnlijk niet snel weer liggen ( tenzij je bent behandeld ivm geboorteafwijkingen etc).hierna kan je naar de verpleegkamer om bij te komen, voelde me direct al prima. Na een uurtje werd ik gecontroleerd en mocht toen naar huis.

    Ben inmiddels een paar uur thuis en het gaat erg goed, heb weinig last van krampen.

    Voor mij persoonlijk dus geen nare ervaring. Hopenlijk helpt dit jullie die bang zijn voor de behandeling dat is namelijk nergens voor nodig.

    Groetjes

  • rachid lamriss

    hoi ,

    ik wil graag een afspraak maken voor deze week als het kan , ik en mijn vrouw hebben we besloten voor een abortus , zij is 2 weken zwanger,

  • Richard

    Beste Rachid,

    Ik wou je graag vertellen dat een van mijn beste

    vrienden op jonge leeftijd een kind kreeg.

    Alles liep mis, hij had geen eigen huis, werk was instabiel en de

    meeste mensen zeiden laat je vriendin toch een abortus doen.

    In wat een moeilijk pakket zat hij, haast niemand begreep hem.

    Hij dacht verder dan zijn gevoel, want gevoel kan niet als het weer veranderen.

    En hij besloot het samen met haar te houden, wat een bijzondere keuze.

    Laatst waren we gezellig aan het lopen en ik mocht hun kind op mn nek dragen.

    Kinderen maken het leven echt waard om te leven, het is een kopie van man en

    vrouw. Nog steeds heeft mn vriend het moeilijk, weinig werk, het regelen van

    een woonruimte en nog vele andere persoonlijke dingen.

    Toch gaat hij moedig door, net als een bokser na vele klappen blijft hij staan en gaat

    door. De volhouder wint wordt vaak geciteerd en dat is ook zeker waar.

    Ik hoop dat je een mooie dag zult hebben samen met je vrouw en dat je in je

    leven al het goeds mag ervaren.

    Groetjes

    Richard

  • Suzanne

    Rachid, als je vrouw hier ook achter staat kun je het beste naar je huisarts gaan, van daaruit kun je verder geholpen worden.

    Als jullie beide 100% achter deze beslissing staan kan de huisarts jullie naar een kliniek verwijzen.

    Sterkte met alles.