voorliggende placenta:vraag dokter!

  • jill

    Beste dokter,

    Ik ben inmiddels 18 of 19 weken zwanger en hoezeer ik ook mijn best heb gedaan om het toch te houden wil ik niet meer.

    Van begins of aan twijfel ik. Bij 12 weken heb ik besloten het te houden.

    Maar nu wil ik dus niet meer. Ongeacht hoe ik dit moet oplossen!

    2 weken geleden werd ik opgenomen in het ziekenhuis met waanzinnig veel helder rood bloed verlies dat zomaar midden in de nacht onder het slapen was opgetreden.

    Ik werd wakker van een natte onderbroek wat dus bloed bleek te zijn. Het stroomde langs mn benen. Met als gevolg meteen een opname.

    Het schijnt iets van een voorliggende placenta te zijn. Ligt niet helemaal ervoor, klein beetje. Nu is het gevolg dat bij het minste of geringste ik doe ik last heb van bloed.

    Daarnaast heb ik continu last van krampen en buikpijnen.

    Ik heb echt spijt dat ik die zwangerschap niet eerder heb afgebroken! En nu wil ik het als nog doen.

    Ik heb een kliniek gebeld die tot 22 weken kunnen maar toen ik mijn verhaal deed hebben ze me eerst doorverwezen naar gynacoloog omdat een abortus niet zomaar zou kunnen? door die placenta? en dan zou het in overleg met een gynacoloog moeten? of misschien wel niet kunnen?

    De gynacologen die ik tot nu toe heb gehad en ik dit heb gezegd, dus dat ik de zwangerschap wil afbreken waren bepaald niet begripvol.

    Ik heb nu woensdagochtend een afspraak bij een totaal ander ziekenhuis.

    Overigens zei de abortuskliniek ook nog dat ze in een ziekenhuis ook een abortus zouden moeten kunnen/willen uitvoeren.

    Ik wil dus echt niet meer en ben ten einde raad. Kunt u mij helpen?

    Tegenstanders verzoek ik vriendelijk doch dringend niet te reageren want ik heb mezelf al weken proberen te sussen met die zielige verhalen over het ongeboren kind.

    Ik wil dit dus gewoon oplossen, zo snel mogelijk want de tijd dringt.

    vast bedankt

  • dr Joeri

    Hoi Jill,

    wat een ellende !

    Ja, dit is een partieel voorliggende placenta. Het is maar de vraag of deze zwangerschap goed zou kunnen aflopen.

    In een tweede trimester kliniek, bijvoorbeeld ‘Vrelinghuis’ in Utrecht zal men je wel kunnen helpen, als ze in het ziekenhuis

    niets willen doen.

    Heel veel sterkte, als je wilt zal ik met het Vrelinghuis overleggen.

    dr Joeri

  • Jill

    Beste dokter Joeri,

    Allereerst vriendelijk bedankt voor uw antwoord en begrip.

    Het zou fijn zijn als u met het vrelinghuis zou kunnen/willen overleggen/bemiddelen.

    Ik ben echter 3 afspraken niet na kunnen komen. Dus ik weet niet of ik nog welkom ben, en zeker aangezien de tijd dringt. Onderstaand mijn uitleg hiervoor:

    De eerste afspraak, 3 weken geleden kon ik niet nakomen wegens die eerder genoemde twijfel. Ik wist toen nog niks van dit verhaal. De 2e afspraak werd ik tegen mijn wil in gesobboteerd door de vader , die wilde perse niet dat ik zou gaan aangezien hij het geslacht weet en koste wat kost mij wil dwingen het te houden.Ik heb netjes afgezegd beiden afspraken. Ook op de 2e afspraak wist ik nog niets van die voorliggende placenta. De 3e afspraak was afgelopen vrijdag. Ik ben er in een vlaag van verstandsverbijstering helemaal aan voorbij gegaan. Ik werd afgelopen zaterdagnacht opgenomen met dat bloedverlies en dat is er heftig aan toegegaan. Toen ik aangaf bij de verpleegster in het ziekenhuis datik niet wilde gaan plat liggen maandenlang ( waarvan ik overigens nog steeds vind dat dat mijn recht is) noemde ze mij een egoist. Gynacoloog 1 behandelde mij alsof ik een gestoord iemand ben door zelf met de auto alleen naar de eerste hulp te rijden na dat bloedverlies ( ik was echter alleen en wilde niet tijd verliezen) en gynacoloog 2 wilde mij niet eens maar naar het toilet laten gaan. Ik ben zo enorm minachtend en minzaam behandeld. Uitspreken dat je de zwangerschap niet meer wil is echt niet mogelijk, dat proefde ik wel. Ze hebben me afgelopen week 3x gebeld om een 20 weken echo af te spreken alsmede ze een machtigingsformulier wilde v huisarts waarover ze gek deden dat ik het niet wilde geven. Ik ben al de hele week op tilt ervan. Van het ongemaak, schaamde, tegenwerking en toestand.

    Zodoende ben ik die afspraak niet nagekomen. Ik lag nachtenlang wakker van het hele gebeuren en zodoende ben ik dus afgelopen vrijdagochtend om 5uur in slaap gevallen en helaas niet meer wakker geworden om nog tijdig te verschijnen. Ik schaam me dood. Ik ben namelijk normaliter echt geen warhoofd, of iemand die zn zaakjes niet onder controle heeft.

    Ik heb vervolgens een heel andere kliniek gebeld. Echter toen ik uitleg gaf over de voorliggende placenta heeft de medewerker een arts aldaar gevraagd en die gaf aan dat ik niet zomaar kan komen en dat er overleg dient plaats te vinden met een gynacoloog en dat die gynacoloog in samenspraak/samenwerking met de abortusarts moet gaan.

    Ik woon in het Limburgse en hier is carnaval. Zodoende kan ik dus pas woensdagochtend in een heel ander ziekenhuis bij een andere gynacoloog terecht want u begrijpt dat ik niet meer naar de nare ziekenhuis terug wil. Ook dat was weer toestand want toen ik een en ander uitlegde kwam er weer het vereiste naar voren dat er een doorverwijzing moet zijn van het andere ziekenhuis of mijn huisarts. Iets anoniem houden lukt niet en ook daar baal ik stevig van.

    U begrijpt dat ik het Vrelinghuis niet zomaar meer kan bellen aangezien 3x scheepsrecht is. Ik kan me wel voor mijn hoofd slaan dat het zo gelopen is maar toch heb ik 2x tijdig afgezegd en had ik inderdaad twijfel.Weet u of ik ze nog kan bellen?

    Ik heb vreselijke spijt dat ik deze zwangerschap niet eerder heb laten afbreken.

    Ik heb het geblocked in mijn hoofd alsmede geprobeerd er het beste van te maken maar ik wil dit niet meer.Ik trek het niet meer. Zeker nu met telkens dat bloedverlies, olf verlies van zo'n zwarte stukjes.

    Ik ben als de dood dat ik zometeen alsnog het kind moet houden, door de tijd, omdat die dringt aangezien ik al 19 weken ben.

    Kunt u mij helpen wat ik moet doen? of in ciontact treden met het vrelinghuis?

    Indien u mij prive wilt mailen kunt u mij bereiken op Na.dejong@hotmail.nl. Dit is echter wegens mijn privacy een nickname.

    Nogmaals mijn dank.

  • Jill

    Dr Joeri,

    ik zal uw reactie hier in de gaten blijven houden.

    Ik hoop echt dat u me kunt helpen.

    groetjes en dank u wel

  • Suzanne

    Ik zie dat Joeri al bezig is je te helpen, ik wil je toch even sterkte wensen het is niet niks om je zo te voelen.

    Ik hoop dat je snel in rustiger vaarwater terecht zult komen.

    Je kunt hier altijd terecht met vragen of gewoon om even van je af te schrijven.

    Sterkte!

  • jill

    @ Suzanne

    Dankjewel voor je lieve woorden.

    Ik ben er inderdaad'knettergek' van aan het worden. Het is gewoon zowel psychisch als lichamelijk niet meer te doen voor me.

    Ik hoop dat de dokter me kan helpen.

    Nogmaals dank.

    groetjes

  • drjoeri

    Jill, dank voor je vertrouwen.

    Ik kan pas maandag voor je bellen. Ik heb er 15 jaar gewerkt, dus ken de mogelijkheden.

    Maar je kan zelf maandag ook een afspraak daar maken.

    Zeg maar tegen de receptie dat er geen uitstel mogelijk is gezien de

    termijn, en dat dr Joeri je gestuurd heeft.

    Dat kan de afhandeling bespoedigen.

    Maar als je dan gaat, verslaap je dan niet ! (;-)

    sterkte, het komt goed,

    dr Joeri

  • Jill

    goedemorgen Dr Joeri,

    Nogmaals mijn dank. Ik ben zeer blij met uw antwoord.

    Nu maar hopen dat ik nog terecht kan. Komende week zal inderdaad de laatste week zijn ivm termijn.

    Ik ben bang om te bellen want die vrouw, een lieve vrouw, ik zal haar naam hier niet neerzetten ivm privacy zei dat 3 afspraken het maximale is, dus ik ben zo bang dat ik geen 4e krijg. Ik vind het zeer zeer fijn dat u voor me wilt bellen. Ik hoop echt dat dit mogelijkheden tot de 4e afspraak oplevert. Ik wil het gerust anders betalen hoor.

    Ik hoop ook maar dat ze nog plek hebben dan, want anders bnen ik wederom te laat. Ik mag hopen dat er dan nog mogelijkheden zijn maar dat denk ik dus niet ivm wettelijke richtlijnen.

    Ik heb nog wat vragen. Het spijt me dat u zoveel tijd aan me kwijt bent:

    Als ik maandag bel, moet ik dan ook het verhaal vd voorliggende placenta kenbaar maken?

    Moet ik de afspraak woensdag bij die volledig nieuwe gynacoloog door laten gaan?

    Is de kans groot dat de kliniek maandag een behandeling weigert op grond van medische feiten of 3x afzeggen?

    Ik duef gewoon nog niet te juichen maar ik hoop er zo zeer op dat ik terecht kan.

    Ik weet zeker dat ik me niet zal verslapen

    Gisteren had ik wederom zoveel bloedverlies. ik kan echt niks doen en het is mis.

    Het is zelfs al zover als ik naar het toilet ga.

    Ik val in herhaling maar ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat u die afspraak voor me gemaakt krijgt. Ik ben in ieder geval de hele week beschikbaar.

    Heeft u anders gegevens van me nodig? werkt dit makkelijker? Ik wil ze u gerust per email toesturen als dat het makkelijker maakt?

    Hoe laat gaat u ongeveer bellen? Ik denk dat ik dan daarna ga bellen wegens mijn angst…..

    Bedankt Dr Joeri, fijn dat er nog goede lieve mensen zijn!

  • jill

    Vandaag is het weer zo ontzettend erg! ik wordt helemaal gek hiervan!

    Veel bloed, oud en nieuw bloed en pijn

    ik kan niks.

    hier in het limburgse is carnaval en ik kan geen kant op. niet wandelen, niet fietsen, niet lopen, niet zwemmen

    ik haat het echt. ik heb spijt dat ik dit niet eerder heb laten weghalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    !

  • cita

    wat een verhaal zeg.krijg er de rillingen van.bijna 20 weken is al een mensje.pffffffffff