Kan iemand aub mijn verhaal lezen? Voel me zo ellendig

  • mopke

    Ik weet niet hoe goed meer wat ik met mijn situatie aan moet, kan wel janken. Probeer het van me af te schrijven en hoop dat iemand misschien een heldere kijk heeft op mijn situatie of me wat hulp kan geven. …

    Ik verblijf sinds 2 jaar in het buitenland waar ik mijn exvriend heb leren kennen. De eerste maanden van onze relatie was leuk en goed maar daarna heeft hij een aantal dingen voor mij verzwegen waardoor het vertrouwen weg was en dus onze relatie ook over. Dus ben afgelopen winter terug naar NL gegaan. Kreeg toch weer de kriebels voor het buitenland dus besloot begin dit jaar toch weer naar hier te vertrekken. Ik heb hier een andere super leuke jongen leren kennen! Echt eentje van goud! Helaas was dit van korte duur omdat ik niet zo goed in mijn vel zat en hij had het op dat moment te druk met zijn werk. Het verwaterde een beetje waardoor de relatie eigenlijk over ging. Rond dat tijdstip heeft mijn exvriend weer contact met mij gezocht. In begin was ik heel terughoudend aangezien de problemen van het jaar ervoor. Na vele gesprekken en wat tijd erover heen te gaan kwamen we terug bij elkaar. We begonnen plannen te maken en ik geloofde echt dat hij verandert was… misschien een stomme fout om terug gaan naar zon man maar ik dacht dat hij wel een 2e kans verdiende. Ook heb ik nog wel contact gehouden met die andere jongen. Gewoon wat smscontact van hoe gaat t….

    Vanwege medicatie heb ik even een tijd geen pil geslikt en had hem daarover geinformeerd. Hij zei al wordt je wel zwanger dan is dat geen probleem. Dan gaan we ervoor! Nou dat gebeurde dus….. we waren er helemaal blij mee. Alleen helaas veranderde hij snel weer van karakter en zag ik de oude ‘hij’ weer terug komen…hij begon weer met leugens en me slecht te behandelen. Wel zegt hij dat hij de baby wilt maar hoe kan dat nou als hij zo met mij omgaat. Een relatie is echt niet meer mogelijk. Ik heb nu al meer dan een week afstand genomen van hem. Ik heb die andere jongen ondertussen weer gezien en met hem wat leuks gedaan. Even afleiding en was echt super leuk! Hij zegt spijt te hebben dat hij zo weinig tijd voor me had in het begin en geeft nu all 100% voor me. Het klinkt misschien raar maar die jongen heeft me nooit slecht behandeld of wat dan ook. HIj had idd geen tijd maar voor de rest is hij altijd goed voor me geweest. Hij wil alles voor me doen en met me zijn maar niet wetend dat ik zwanger ben van iemand anders. Ik vind deze situatie ontzettend moeilijk. Een relatie met mijn exvriend is zo goed als onmogelijk meer. Die andere jongen is echt superlief voor me en totaal anders. Wil ook heel graag bij hem zijn….alleen ben dus zwanger, nu 5 weken. Alles gaat door mn hoofd. Abortus?! Kindje laten komen?! Of zeggen dat het niet van mijn exvriend is maar van die jongen?! Kan ik dat wel maken?! Echt mijn hoofd maakt overuren….help!

  • Suzanne

    Wat ben je in een rotsituatie beland zeg:-(

    Helaas kan niemand voor jou bepalen wat je moet doen.

    Het enige wat ik je mee kan geven is dat je een relatie NOOIT moet beginnen met een leugen(dat accepteerde je ook niet van je ex)

    Ik zou absoluut eerlijk zijn tegen de jongen waar het contact nu leuk mee is, in elk geval zeker niet zeggen dat het kind van hem is want met zo'n grote leugen leven is vrijwel onmogelijk en geen goede basis voor een langdurige relatie.

    Toen ik mijn man leerde kennen was ik ook zwanger van iemand anders (vakantieliefde) en toen ik het hem vertelde vatte hij het heel anders op dan ik verwacht had.

    Hij verraste me door te zeggen dat hij mijn keuze zou accepteren, welke dat ook was.

    Als ik moeder wilde worden, zou hij de vader zijn.

    Uiteindelijk heb ik voor abortus gekozen omdat ik pas 15 was, dat was voor mij al reden genoeg om geen kind te krijgen.

    Zelf heb ik nooit spijt gehad van mijn beslissing, ik ben nu 16 jaar verder, we hebben 2 kids en nu ik echt mama ben, weet ik dat ik dit niet aan had gekund op mijn 15e.

    Ik ben er nu dus nog meer van overtuigd dat ik toen de juiste beslissing heb genomen.

    Maar die beslissing die voor mij de juiste was, kan voor jou heel anders uitpakken.

    Je zult dus zelf uit moeten zoeken wat voor jou het beste is, helaas kan niemand anders dit voor je beslissen.

    Sterkte met alles en je kunt hier altijd terecht als je nog vragen of problemen hebt.

    Suzanne

  • mopke

    Ja ik weet dat ik eerlijk tegen die jongen moet zijn maar dat gaat me en hem heel veel pijn doen. Hij is echt super lief en zorgzaam voor me. Compleet anders dan mijn ex. Ik wou dat hij de vader van mijn kindje was dan zag het er heel anders uit :( maar helaas.. Ik ben zo in tweestrijd. Aan de ene kant wil ik het kindje houden. Het is geen ongelukje geweest, het was min of meer gepland. Vind eigenlijk niet dat je het dan zomaar kan weghalen. Ben ook al bijna 28 dus qua leeftijd ben ik er wel klaar voor. Daar in tegen zie ik die jongen heel graag en zou met hem een toekomst willen. Hij wil dat ook.

    Vind het erg moeilijk en vind dat ik deze week een keuze moet maken maar wat is nu verstandig. Naar mijn gevoel luisteren heeft weinig zin nu. Die is zo verward. Ik huil zo veel omdat ik gewoon niet weet wat ik moet doen :s

  • Suzanne

    Misschien kun je hem in je keuze betrekken, als hij echt zo lief en zorgzaam is, zal hij je hier misschien ook in steunen.

    Hij kan niet voor je kiezen maar misschien verrast hij je met zijn reactie.

    En stel dat je dit nu helemaal alleen doet, zonder zijn medeweten, en je besluit tot abortus, wat zou er gebeuren als blijkt dat hij je gesteund zou hebben?

    Het is allemaal niet niks en iemand hebben waarmee je er ook er kunt praten, zeker iemand waarmee je een toekomst op wilt bouwen, kan prettig zijn.

    Jij kent hem het beste dus jij kunt ook het beste inschatten hoe hij zal reageren.

    Vergeet niet, kies alleen voor abortus of het voorzetten van je zwangerschap als je er zelf volledig achter staat, doe niet iets omdat je denkt dat je er een ander een plezier mee doet of onder je denkt dat een ander het van je verwacht.

    Jij moet met de gevolgen leven of hij nu bij je blijft of niet en dan kun je beter van te voren weten waar je aan toe bent.

    Sterkte.