Na 19 maanden nog niet zwanger na abortus:(

  • Kate

    Ik heb kort na elkaar 2x een abortus laten plegen, maar ik heb helaas mjjn ex mijn keuze laten beinvloeden wat had ik graag nu 2 kindjes gehad! Ik ben er nog steeds kapot van nu heb ik een man (getrouwd)en we proberen het al 19 maanden bewust en niks:( kan het zijn dat ik onvruchtbaar ben geraakt mijn man weet niks van de abortussen af als hij dat weet zal hij willen scheiden.

    Ben zo bang dat ik vervloekt ben dat ik nooit meer zwanger was het schuldgevoel eet me nog elke dag op

    Kate

  • Lisa

    Hallo Kate,

    Ik snap je gevoel helemaal. Ik heb in het verleden ook 2 keer een abortus gehad, omdat ik er nog niet klaar voor was. Ik was in die tijd ook ontzettend bang dat ik gestraft zou worden voor het geen wat ik gedaan had. Na een jaar zijn we toch voor een kindje gegaan en inmiddels ben ik moeder van 2 gezonde kindjes.

    Ik heb geleerd dat je jezelf een hele hoop pijn kan doen door te denken dat het fout is wat je gedaan hebt, maar op dat moment was dat voor jou de beste keuze. Dingen lopen nou eenmaal niet gepland. Je moet het los proberen te laten, misschien ben je te bewust met dat schuldgevoel bezig. Ik ken uit mijn omgeving al heel veel voorbeelden van mensen die heel graag kinderen willen en waar het maar niet wil lukken, als die eerste er dan eenmaal is komt er spontaan vaak een tweede of derde waarschijnlijk omdat de druk en spanning er dan vanaf is. Is het misschien iets om eens langs arts te gaan misschien kan die je de bevestiging geven dat er niets aan de is. Misschien heb je die bevestiging even nodig. Nogmaals het klinkt Allemaal makkelijker dan dat het is, maar uit er ervaring weet ik ook dat het een heel verwerkingsproces is waar je door heen gaat. Je moet het een plekje geven. Achteraf kan ik zeggen dat ik er alleen maar sterker uit ben gekomen het verdient geen schoonheidsprijs maar ik heb er veel van geleerd. Als je echt gestraft zou worden waren mijn zoon en dochter er nu niet.

    Heel veel sterkte!

  • fleur

    hoi kate

    een abortus is en blijft altijd een moeilijke keus!

    het een plekje geven is niet altijd zomaar ff te doen het heeft toch een hele inpact wat het met zich mee brengt

    ik weet er alles van en heb mijn ervaring destijds gedeeld in de viva ik vond het echt een horror film! afin

    ik heb 22 maart 2006 een abortus gehad, omdat wij het toen absoluut niet konden betalen en mijn vriend al een zoontje had uit zijn vorige relatie!

    we hadden amper te eten laat staan met een kleine erbij! na ontzettend veel willen en wegen toch tot het besluit gekomen het niet te houden

    ben letterlijk de grond gegaan en heb daarna nog flinke na weeen gehad omdat het niet geheel was weg gehaald! verdere details ed bespaar ik je,

    echter kreeg ik na alles een paar maanden te laten horen dat ik geen kindjes meer kon krijgen ik was toen 23 en heel me wereld storte in.

    echter deed het in juli 2008 een andere praktijk voor ik was zwanger!!! blij maar ook zeer verdrietig

    en 3 jaar en 1 dag later 23 maart 2009 werdt onze zoon geboren ( nog steeds de zelfde vriend)

    inmiddels is hij bijna 5 jaar en ben ik er sinds gister achter weer zwanger te zijn! 29 januari heb ik een termijn echo.

    ik wil hier mee zeggen geef de moed niet om maar ben er ook niet te veel mee bezig dit kan namelijk heel erg averechts werken! ;-)

    maar wel vind ik uit ervaring dat wanneer je een abortus gehad hebt het wel wat moeilijker lukt!

    heel veel succes en hou vol ook jij krijgt kindjes!!

    liefs fleur

  • maloe

    Hai fleur

    je kreeg te horen dat je geen kinderen meer kon krijgen? Wat was de redrn volgens de arts? :(