stolsels na zuigcurettage

  • micky

    Hallo

    Vorige week donderdag heb ik met acht wk een zuigcurettage ondergaan.

    volgens de papieren treed er 4/7 dagen later een bloeding op. Gister (5e dag dus) had ik bruin verlies. Avonds wat stolsels en rood verlies. Vanochtend nog een paar stolsels en dat was het.. tot op heden.

    Die stolsels zitten me niet lekker. Ik las dat dat duid op hevig bloedverlies. Waarom verlies ik dan nu geen gewoon bloed meer. Ik heb geen koorts ofzo enkel wat menstruatie achtige krampen.

    Dag vd curretage had ik ook alleen wat bruinverlies en tot dag vijf niks meer. Na de abortus is er gelijk echo gemaakt en dat was in orde.

    mvg

    micky

  • essi

    Hallo micky,

    Voor zover ik weet is het juist vrij normaal dat je de dagen na de curettage wat stolsels kan verliezen.

    Ik heb zelf geen stolsels verloren maar mijn huisarts zei wel dat als er evt een onsteking is of restweefsels, het bloeden dan ook niet stopt. (Dus dan blijf je langer bloeden dan normaal) en normaal is 1 a 2 weken (vlgns de info die ik toen meegekregen heb)

    En je geeft aan dat je ook geen koorts hebt dus dat is ook goed. Maar als jij je echt zorgen maakt, dan kan je vast wel bellen naar de praktijk waat de curettage heeft plaatsgevonden.

    Je kan beter hen vragen dan gaan lezen op t internet want van het internet wordt je alleen maar onzekerder van.

    sterkte en hopelijk is alles gwn in orde :)