Kapot van spijt

  • Lianne

    Kwetsende tekst verwijderd.

    Lianne, houd je alsjeblieft aan de op dit prikbord geldende regels en de doorgaans in het leven geldende fatsoensnormen!

  • Meisje

    ben jij wel helemaal goed bij je hoofd??!

  • Lianne

    Kwetsende tekst verwijderd.

  • Meisje

    niets aan heel je verhaal is de waarheid, slechts jouw compleet misplaatste mening gebaseerd op niks. wat moet jij een gefrustreerd persoon zijn, slechte jeugd gehad? dit wil ik mijn kinderen dus niet aandoen, dat ze op woensdagavond op een prikbord over abortus hun frustraties gaan uiten op een alles behalve nette manier.

  • wendy

    meisje,

    als er een goede jeugd was geweest was er geen abortus gepleegd en zouden de kindjes ook een goede jeugd mogen krijgen.

    ik bespeur veel frustratie wat past bij iemand die nooit stabiliteit heeft gehad en liefde die dus ook niet kan geven aan een ander.

    er zijn zoveel mensen tegen abortus en voeg mij daarbij geheel aan.

    omdat ik zelf voor de keus heb gestaan HELEMAAL ALLEEN heb ik ook alleen mijn keuze gemaakt en geloof mij ik heb een schat van een dochter die ik anders had moeten missen na een verkeerde keuze in mijn ogen.

    als ik niet helder in het leven stond had ik mij laten leiden door anderen en had ik en geen kind gehad en was ongelukkig geweest.

    er kan nu tegen mij een hoop woorden geuit zijn die inmiddels verwijderd zijn maar het doet mij totaal niets.

    het is een vrij land en meningen mogen gegeven worden.

    ik heb een goede jeugd gehad en uiteraard een stabiele jeugd met veel liefde die ik ook ten alle tijden door kan geven aan o.a mijn kinderen.

    hoe erg de omstandigheden toen ook waren des te beter zijn ze nu.

    nogmaals kwaad worden op iemand"s mening werkt echt niet wordt je alleen maar gefrustreerder van.

    ook is het zeer onvolwassen.

  • eva

    wat schrik ik van de reacties die sommige mensen hier plaatsen, echt niet te geloven. Op internet kan en veel mag alles maar gezegd worden lijkt het, het zijn ‘slechts’ lettertjes op een beeldscherm, de anonimiteit maakt het voor sommigen onder ons heel makkelijk om te (ver)oordelen en kwetsende dingen te roepen.

    Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/ haar eigen mening. Dat is uiteraard prima, maar volgensmij (en dat heet Suzanne ook al gezegd) is dit niet de juiste plek om dat soort dingen op zo'n manier te schrijven. je komt naar deze pagina en leest de berichten, als je zo tegen abortus bent, kun je misschien beter naar een ander fora zoeken. Bij ‘schreeuw om *******’ zullen ze je met open armen ontvangen

    en zo zijn er nog wel meer sites te vinden

    Als je zelf niet in de situatie zit is het heel makkelijk om te oordelen/ veroordelen, natuurlijk mag je trots en blij zijn als je toch van je abortus af hebt gezien en nu een prachtige dochter hebt. maar alleen daarover vertellen is dan toch ook goed?

    anders ben je namelijk een mening aan het opdringen en daar vraagt niemand om.

    meisje heeft het al moeilijk genoeg, de woorden en reacties van een aantal mensen hier maken het niet bepaald beter voor haar, wat jammer dat sommige mensen zo ontzettend hard zijn

    trouwens als je in god gelooft, en dat is natuurlijk prima, dan weet je ook dat hij/ zij toch wel van je houdt wat je ook doet. Onvoorwaardelijke liefde toch?

    en als je niet in god gelooft is het ook prima, want gelukkig!!! leven wij in een vrij land waarin we mogen geloven en zeggen wat we willen, maar met het zeggen wat we willen moet je je wel beseffen dat je een ander soms heel erg kwetst en dat lijkt mij niet nodig.

  • ikke

    Meisje,

    Ik schrik ook van de reactie, ik ben christelijk heel zwaar zelfs (zo wordt dat in de volksmond genoemd) Maar hoewel wij geleerd hebben dat abortus moord is en een grote zonde, Mogen we ook weten dat ook al hebben we grote zonde gedaan als je daar oprecht spijt van hebt wil God ze vergeven en als God het vergeeft dan moeten wij het heel zeker vergeven!! Meisje aan kwetsende reacties heb jij nu niks de abortussen zijn gedaan en jij ben kapot ik wil je graag helpen wil je erover praten? mijn deur staat open. Ht is makkelijk om je van alles te verwijten maar dat jij deze keus gemaakt heb is niet zomaar waarschijnlijk leef je in een heel andere omgeving als ik, als het in mijn omgeving zou voorkomen zou iedereen snel klaarstaan om te helpen, dan is een plekje voor een moeder en een kind al snel gevonden en met het geld komt het ook wel goed, de mensen gaan ervanuit dat je het houd en zullen je steunen omdat abortus geen optie is. Maar jij komt mischien wel uit een omgeving waar abortus wel geacepteeerd is dan moet je waarschijnlijk keihard vechten om mensen te overtuigen dat je het kindje wil, dat maakt het zo anders!

    Ik vindt het zo zielig dat jij nu zoveel verdriet hebt terwijl ik he zo goed heb, ik heb 2 kindjes een lieve man een groot huis en nog maar net 21 jaar, ik ben echt bevoorecht, maar daarom zou ik jouw echt willen helpen want jouw verdriet moet echt super groot zijn, nogmaals ik wil je helpen en zal je niet veroordelen!

  • Meisje

    ja in mijn omgeving is het totaal andersom helaas.. iedereen stond klaar om me naar de kliniek te brengen en niemand stond klaar voor een kind, het was niet eens een optie.. ik heb gezocht naar opties of mensen die me een optie boden maar ik heb helaas niet gevonden. ik kan er simpelweg met mijn hoofd niet bij hoe ik dit twee keer heb kunnen laten gebeuren, ik snap het niet..

    en ik ben heel blij voor je dat je het zo goed hebt, echt! geniet daarvan..

  • ikke

    Ik was eerst ook echt boos op jouw, maar wat is er nu makkelijker om als je hetzelf goed heb te zeggen hoe een ander het moet doen!

    Als je een keertje wilt komen praten dat mag hoor!

    Je omgeving zal vinden dat je een verstandig beslit genomen heb dat dat houd je misschien op de been. maar jij bent waarschijnlijk net als ik een echt gevoelsmens, ook al lijkt je beslissing voor andere verstandig jij moet de rest van je leven door met de abortussen in je achterhoofd. Je zult echt een rouwperiode meemaken, gun jezelf de tijd! Pas zei iemand die een kindje verloren was tegen mijn. Het verdriet is nu nog zo vierkant die hoeken steken zo het moet langzamerhand rond worden zodat je er wat langs op kunt leven. Het verdriet zal blijven maar het wordt dragelijker.

    Nogmaals als ik je helpen kan ik wil altijd naar je luisteren je hoeft je niet te schamen!

  • marloes

    het fijt dat er door meerdere meiden tegen het verhaal wordt ingegaan lijkt mij duidelijk.

    het begint met een bericht die niet wordt geaccepteerd.

    later geeft een ander er ook een mening over en wordt geheel uitgekaffert.

    dat er mensen op deze site komen met spijt van de abortus ok maar na de eerste keer spijt opnieuw de zelfde beslissing nemen???

    inderdaad zijn er site s waar je mee kunt praten als je tegen abortus bent.

    ook daar komen er vrouwen die deze verschrikkelijke keuze van abortus hebben gemaakt.

    deze krijgen hulp voor het verwerken.

    dat er wordt beschreven dat je uit een andere omgeving komt is een zwak excuus.

    het gaat om de vrouw zelf en niet om de mensen die er omheen staan.

    voor alles en iedereen is een oplossing en om dan te zeggen dat die er niet was???

    ook ik ben het met sommige eens dat het schandalig is hoe iemand erbij komt het vruchtje (kind) weg te halen en later wel liefde kan geven aan een kind al is dat 1 jaar later.

    elk kind verdient een leven en idd als er een hartje klopt en het kind wordt weggehaald is dat moord.

    je gooit je kind ook niet voor een auto als deze 2 jaar ofzo is en het komt je even niet uit dat hij of zij er is.

    zo heeft iedereen een rugtas bij zich maar laat de kinderen niet de dupe zijn van alles.

    leven en laten leven.