Voor de tweede keer ongewenst zwanger, HELP

  • eva

    Ben ik weer. Lief dat jullie reageren, doet me heel goed.Heb even de tijd genomen om alles op een rijtje te zetten. (moet zeggen dat niet gelukt is)

    M ik ben nu pas een week overtijd dus het is allemaal heel pril. Ik merkte het alleen meteen. Voelde al voor dat ik ongesteld moest worden dat er iets anders was. Kon het alleen niet geloven, omdat ik gewoon anticonceptie gebruikte. Hoe kan dit toch jaren goed gaan en dan ineens twee keer mis!

    Ik weet dat ik heel goed naar mezelf moet luisteren, en ja net als bij jou Anna heb ik het gevoel dat ik een tweede abortus echt niet trek. Maar anderzijds overheerst het gevoel dat ik dit niet alleen kan doen. Het voelt of ik voor hem beslis.

    Ik voel me zo raar. Enerzijds heel blij, anderzijds zo dom. Hoe kan ik het nou verkopen dat ik weer zwanger ben. Hoe kan me dit twee keer overkomen? na jouw reactie M weet ik dat je er niet altijd iets aan kunt doen, maar weet niet hoe ik dat mijn vriend wijs moet gaan maken. Dit is toch geheel geloofwaardig.

    Na mijn vorige abortus heb ik het heel moeilijk gehad. Ik ben naar een psycholoog geweest om er over te praten. Ook hoopte ik dat mijn vriend wel een keer overstag zou gaan. Maar in dit geval is dat nog echt niet zo.

    Ik durf het mijn vriend niet te vertellen, ben zo bang dat hij heel erg boos gaat worden. Geloof dat dit het einde van mijn relatie gaat betekenen. Van de ene kant denk ik zal ik wachten tot de feestdagen voorbij zijn.

    Ook spookt de gedachte door mijn hoofd om het weg te laten halen zonder dat hij het weet. Ik weet het gewoon echt niet. Ik weet alleen dat ik het kindje het liefst wil houden, maar ik wil het gewoon niet alleen doen!

    Anna dat gevoel van boosheid herken ik zo goed. Ik heb het mijn vriend zo lang kwalijk genomen dat hij het niet wilde, en dat het leek alsof hij er niets om gaf. Ik maakte me zo boos en ging op allerlei manieren proberen om de schuld maar in zijn schoenen te schuiven.

    Ik weet het gewoon niet ben sinds die eerste abortus nooit meer mezelf geworden. Mijn relatie heeft een grote deuk opgelopen en nu krijgt hij er waarschijnlijk nog een hele grote tweede deuk bij.

  • M..

    Hoi Eva,

    Ik vond de abortus de moeilijkste beslissing die ik ooit hebben moeten nemen. Toen het gebeurd was had ik spijt, en was ik boos.Daarna heeft het jarenlang het plezier in mijn leven voor een deel vergald. Ik dacht er altijd aan. Ik heb het dan ook erg te doen met iedereen die nu in de fase van beslissen zit, en twijfelt. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

    Het kindje zal jouw beslissing begrijpen, als je besluit de zwangerschap te beeindigen. Ik weet niet of je spiritueel bent Eva, maar ik heb die ervaring met mijn eigen kindje. Jarenlang vroeg ik me af, wat er met de ziel van het ongeboren kind was gebeurd. Hij nam contact met me op, ik wist niet wat me overkwam. Ik had hier nog nooit van gehoord. Dat is nu zo'n 2 jaar geleden. Sindsdien is het contact gegroeid, ik heb hem gezien, gehoord, gevoeld enz. Ik voel me een heel bevoorrecht mens dat ik dit mag meemaken. Ik weet ook dat hij bij me blijft, en me helpt en troost als ik het moeilijk heb. Sinds het contact met mijn zoon, ben ik spiritueel nog verder gegroeid. Ik weet ook dat dingen niet voor niks gebeuren. Het is misschien een hele schrale troost, als je weet dat je kindje je begrijpt en van je houd. Het heeft niet voor niks jou uitgekozen als moeder. Mijn zoon zegt dat hij dankbaar is dat hij bij mij mocht beginnen. Hij was graag geboren bij me, maar nu is hij ook bij me. Zijn wereld is heel mooi zegt hij, en hij wil dat ik niet meer verdrietig ben (want ik heb toch nog steeds af en toe emoties).

    Ik hoop dat je er uit komt voor jezelf!

    Liefs, M

  • herkenning

    Lieve Eva,

    Ik heb ook een abortus gehad, waar ik veel spijt van kreeg.

    Aan de hand van wat je schreef, even wat dingen:

    1) Je schrijft je bent pas een week overtijd. Weet je dat het hartje van je kindje dan al klopt? Dat begint met 18-21 dagen… als je 4 dagen overtijd bent.

    Je kindje leeft… zijn/haar leven is al begonnen.. en jouw hart stopt pas met kloppen als je doodgaat.. die van hem/haar ook. Wat zegt je geweten?

    2) Als je het weg laat halen, weet je dat je veel meer kans op borstkanker hebt, als je nog geen voldragen kindje op de wereld hebt laten komen hiervoor?

    Ik ken ook een aantal vrouwen die noodgedwongen IVF behandelingen ed moeten hebben, omdat ze na die zwangerschap niet meer zwanger konden raken. Het is hun enige kindje geweest.

    3) Angst is een slechte raadgever om abortus te laten doen. Je kan het.. echt.. vele vrouwen zijn je voorgegaan met alleenstaande moederschap … als zij het kunnen, kan jij het ook.

    Even wat dingetjes om over na te denken. En… een goede relatie kan niet gebouwd worden op oneerlijkheid.

    Als je verder wilt babbelen, schrijf me anders even: abortusinformatie@yahoo.com

    liefs…..

    ——————————————————-

    eva Schreef:

    ——————————————————-

    > ……. M ik ben nu pas een week overtijd dus het is

    > allemaal heel pril. Ik merkte het alleen meteen.

    > Voelde al voor dat ik ongesteld moest worden dat

    > er iets anders was. Kon het alleen niet geloven,

    > omdat ik gewoon anticonceptie gebruikte. Hoe kan

    > dit toch jaren goed gaan en dan ineens twee keer

    > mis!

    >

    > Ik weet dat ik heel goed naar mezelf moet

    > luisteren, en ja net als bij jou Anna heb ik het

    > gevoel dat ik een tweede abortus echt niet trek.

    …….. Na mijn vorige abortus heb ik het heel moeilijk

    > gehad. Ik ben naar een psycholoog geweest om er

    > over te praten.

    ……… Ook spookt de gedachte door mijn hoofd om het weg

    > te laten halen zonder dat hij het weet. Ik weet

    > het gewoon echt niet. Ik weet alleen dat ik het

    > kindje het liefst wil houden, maar ik wil het

    > gewoon niet alleen doen!

    …………. Ik weet het gewoon niet ben sinds die eerste

    > abortus nooit meer mezelf geworden. Mijn relatie

    > heeft een grote deuk opgelopen ……. etc

  • herkenning

    Oh ja.. ik vergat nog te zeggen…. 2/3 van alle abortussen in NL zijn gevallen waarin anticonceptiemiddelen werden gebruikt, volgens Rutgers Nisso.

    Die dingen lijken echt niet altijd zo veilig te zijn als dat ze het propageren, concludeer ik daaruit.

    ——————————————————-

    > Lieve Eva,

    >

    > Ik heb ook een abortus gehad, waar ik veel spijt

    > van kreeg.

    > Aan de hand van wat je schreef, even wat dingen:

    >

    > 1) Je schrijft je bent pas een week overtijd. Weet

    > je dat het hartje van je kindje dan al klopt? Dat

    > begint met 18-21 dagen… als je 4 dagen overtijd

    > bent.

    > Je kindje leeft… zijn/haar leven is al

    > begonnen.. en jouw hart stopt pas met kloppen als

    > je doodgaat.. die van hem/haar ook. Wat zegt je

    > geweten?

    >

    > 2) Als je het weg laat halen, weet je dat je veel

    > meer kans op borstkanker hebt, als je nog geen

    > voldragen kindje op de wereld hebt laten komen

    > hiervoor?

    >

    > Ik ken ook een aantal vrouwen die noodgedwongen

    > IVF behandelingen ed moeten hebben, omdat ze na

    > die zwangerschap niet meer zwanger konden raken.

    > Het is hun enige kindje geweest.

    >

    > 3) Angst is een slechte raadgever om abortus te

    > laten doen. Je kan het.. echt.. vele vrouwen zijn

    > je voorgegaan met alleenstaande moederschap …

    > als zij het kunnen, kan jij het ook.

    >

    > Even wat dingetjes om over na te denken. En… een

    > goede relatie kan niet gebouwd worden op

    > oneerlijkheid.

    > Als je verder wilt babbelen, schrijf me anders

    > even: abortusinformatie@yahoo.com

    >

    > liefs…..

    > ————————————————–

    > —–

    > eva Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > ……. M ik ben nu pas een week overtijd dus

    > het is

    > > allemaal heel pril. Ik merkte het alleen

    > meteen.

    > > Voelde al voor dat ik ongesteld moest worden

    > dat

    > > er iets anders was. Kon het alleen niet

    > geloven,

    > > omdat ik gewoon anticonceptie gebruikte. Hoe

    > kan

    > > dit toch jaren goed gaan en dan ineens twee

    > keer

    > > mis!

    > >

    > > Ik weet dat ik heel goed naar mezelf moet

    > > luisteren, en ja net als bij jou Anna heb ik

    > het

    > > gevoel dat ik een tweede abortus echt niet

    > trek.

    > …….. Na mijn vorige abortus heb ik het heel

    > moeilijk

    > > gehad. Ik ben naar een psycholoog geweest om er

    > > over te praten.

    > ……… Ook spookt de gedachte door mijn hoofd

    > om het weg

    > > te laten halen zonder dat hij het weet. Ik weet

    > > het gewoon echt niet. Ik weet alleen dat ik het

    > > kindje het liefst wil houden, maar ik wil het

    > > gewoon niet alleen doen!

    > …………. Ik weet het gewoon niet ben sinds

    > die eerste

    > > abortus nooit meer mezelf geworden. Mijn

    > relatie

    > > heeft een grote deuk opgelopen ……. etc

  • Suzanne

    Mag ik vragen waarop je dit antwoord baseert??

    Allereerst begint het hartje pas rond 5 weken á 6 weken zwangerschapsduur te kloppen (3 a 4 weken na conceptie), er zijn genoeg vrouwen die met 5 weken nog geen hartactiviteit zie op de echo, dus dat er al hartactiviteit is na 4 dagen overtijd is vrijwel onmogelijk, dan moet je wel een erg lange cyclus hebben.

    Daarnaast ben ik benieuwd naar de wetenschappelijke stukken waarop je het borstkankerverhaal baseert.

    Op dit moment komt dit over als een “angst campagne” van iemand van “schreeuw om leven” onder het mom van “als ze niets om hun kind geven, misschien dan wel om hun eigen lichaam, laten we maar eens roepen dat ze een veel hogere kans hebben op borstkanker, misschien laten ze die abortus dan uit hun hoofd”

    Persoonlijk vind ik angst geen goede raadgever, of het nu de keuze is voor abortus of de keuze voor de zwangerschap, angst in NOOIT een goede raadgever,

    Suzanne

  • herkenning

    Hartje

    Het klopt dat het hartje begint to kloppen 3 weken na conceptie.

    U telt er 2 weken bij op, waarin er nog geen kind is.

    Als de reis naar Utrecht 38 kilometer is, dan zeg ik niet als ik de eerste 21 kilometer heb gereden, dat ik 21+14= 35 kilometer heb gereden.

    The embryo begins to form a heart.

    Day 18 after conception Rugh, p 17

    http://www.sfuhl.org/k_appendix_2_heart.htm

    http://www.bios.niu.edu/hubbard/anatomyweb/EmbryonicDevelopment.pdf

    Wat betreft borstkanker risico:

    28 van 37 studies geven aan dat abortus de kans op borstkanker verhoogt.

    Andreieu, Brinton, Bu, Daling, Dvoirin, Ewertz, Hirohata, Howe, La Vecchia, Laing 2 x, Lazovich, Le, Lipworth, Luporsi, Marcus, Newcomb, Nishiyama, Palmer, Pike, Robertson, Rohan, Rookus, Rosenberg, Segi, Talamini, Watanabe, White, Wu

    Een van de laatste studies hierover is http://www.wjso.com/content/7/1/37#

    Zie ook http://www.abortionbreastcancer.com/download/LQ_76_3_2_Lanfranchi.pdf

    Pregnancy outcomes other than a full-term birth can increase breastcancer

    risk. If the mother ends her normal pregnancy with an induced abortion,

    her breasts will have already started to enlarge and grow by increasing

    the numbers of Type 1 and 2 lobules that developed in her breasts during

    puberty, leaving her breast with more sites for cancers to initiate.

  • Suzanne

    Jouw quote omschrijft wanneer het hart zich vormt, dat is heel iets anders dan wanneer het hart begint te kloppen nl.

    “The heart starts to beat. Day 24 after fertilization Rugh, p 17”

    Volgens jouw eigen bron is dat stiekem toch alweer een week later.

    Daarnaast staat in het onderzoek over borstkanker dat zelfs vrouwen die hun zwangerschap voldragen hebben en borstvoeding geven een verhoogde kans op borstkanker hebben, net als vrouwen die zwanger waren met een hoog BMI en vrouwen die zwanger waren en rookten, en vrouwen die ouder dan 50 waren ten tijde van hun zwangerschap…enz. enz. enz.

    Alle vrouwen die in hun leven zwanger zijn geweest, of ze die nu uitgedragen hebben of niet, om wat voor reden dan ook (ook miskraam e.d.) hebben volgens dit onderzoek in meer of mindere mate een verhoogde kans op borstkanker.

    Het is maar net welke stukjes je uit die tekst highlight om een punt duidelijk te maken.

    Ik ben niet voor abortus (ook niet tegen), dat is niemand, het liefst zou ik zien dat het helemaal nooi nodig zou zijn maar het is blijkbaar nodig en ik ben blij met de mogelijkheden die mij in het verleden geboden zijn.

  • herkenning

    Hallo,

    Werkt u bij een abortuskliniek?

    Mag ik even terugrefereren naar de link die ik had gegeven. http://www.sfuhl.org/k_appendix_2_heart.htm

    Er staan ook andere referenties:

    The heart begins to pump. Day 22 after fertilization Larsen, p xi

    The heart begins to beat. Day 22 after fertilization Moore, p 5; Larsen, p 104

    The heart begins to beat Day 22 after fertilization England, p 104

    The heart starts to beat. Day 24 after fertilization Rugh, p 17

    Ik had gezegd volgens mij dat het hart begon te vormen tussen de 18e en 22e dag… ik heb op videobeeld gezien hoe de cellen één na één openspringen, waarbij uiteindelijke de hele hart tot leven komt.

    Andere bewijzen hiervoor zijn:

    http://www.sfuhl.org/document/unbornlifereport011302.doc. Dit zegt:

    "Blood vessels start to form very early, about 13-18 days after fertilization. Then, on about the 20th day – nearly the end of the third week - the foundation of the brain, the spinal cord, and the entire nervous system is established.

    The eyes begin to develop early in the fourth week after conception. During this extremely critical week the esophagus, gallbladder, liver, lungs, pancreas, pharynx, stomach, and trachea also begin to form. And, toward the end of the week, the nose, tongue, and spleen also start to develop.

    The heart begins to beat on about the 22nd day after conception, circulating blood throughout the child. The arms begin to form on about day 26, followed by the beginnings of the legs on day 28…"

    ——————–

    22 dagen is 3 weken en 1 dag, waarop het hartje klopt.

    Dat is niet 4 weken zoals u suggereert, met 28 dagen.

    Een verder google op internet leverde dit op:

    ——————-

    A baby's heart begins to beat 18 days from conception, and by 21 days the heart is pumping blood through a closed circulatory system. www.prolifeaction.org/faq/unborn.htm

    ———————

    Day 22: heart begins to beat with the child's own blood, often a different type than the mothers'. http://www.nrlc.org/abortion/facts/fetaldevelopment.html

    ——————–

    Day 21 Human heartbeat starts. http://www.nbpcc.org/life.php

    ——————-

    Dit lijken mij voldoende referenties om aan te geven dat het kindje in ieder geval met 3 weken en 1 dag het hartje klopt … 8 dagen overtijd.

    —————————————————————————————-

    Het klopt dat er meerdere mogelijke oorzaken zijn voor borstkanker…. ook anticonceptie middelen met hormonen kunnen daarin een rol spelen.

    maar het ging hier om het abortus gebeuren… 1 van die onderzoeken gaf aan dat door abortus we 66% meer kans op borstkanker hebben.

    Als ik medicijnen koop bij de apotheek heb ik recht op een bijsluiter met mogelijke bijwerkingen.

    Lijkt mij dat we hier ook recht op hebben als vrouwen, om deze informatie te weten.

  • M..

    Lieve allemaal,

    Maakt het iets uit wanneer het hartje begint te klopppen? In mijn ogen maakt het helemaal niets uit.

    Toen ik mijn zwangerschap liet afbreken was ik 5 1/2 week zwanger, gerekend vanaf de laatste menstuatie. Het hartje klopte, ik heb dat zelf gezien op de echo. Op het moment dat een vrouw de zwangerschap kan laten afbreken is er een kloppend hartje te zien. Bij bv 4 dagen overtijd (ongeacht of je nu wel of niet een kloppend hartje ziet op de echo) kan men wss. geen behandeling uitvoeren omdat het vruchtje te klein is, en de kans op mislukking groot. Dat doet men dus niet in de abortuskliniek, zo is mij destijds verteld.

    Dus dit is helemaal niet relevant, in het geval van Eva.

    Waar gaat het om? Eva moet zelf een keuze maken, en dat is bijzonder moeilijk.

    Ik zie het zo, een ziel kiest de moeder al voor de conceptie uit. De indaling van de ziel in de foetus is pas veel later. Maar hoe dan ook, het blijft moeilijk als je een partner hebt die geen kind wil.

    Dat borstkanker verhaal, gaat volgens mij ook niet op. Dat heeft toch te maken met of je wel of niet borstvoeding hebt gegeven aan je kind ja of nee, gedurende langere tijd. Bij helemaal geen zwangerschap, was dat ook niet aan de orde. Ik geloof niet dat een abortus meer kans geeft op borstkanker, vergeleken met een vrouw die geen zwangerschap heeft gehad.

    Abortus is voor veel vrouwen enorm zwaar, en de keuze die eraan voroaf gaat net zo goed. Ook daarna is het nog niet voorbij, veel vrouwen hebben het er lange tijd erg moeilijk mee. Toch moet er een keuze gemaakt worden. En het is gewoon het moeilijkste besluit wat je kunt nemen.

  • herkenning

    Pas in de laatste weken voor de bevalling met 38 weken, weten de cellen in de borsten “ hey jongens, we gaan melk produceren”….

    ongedifferencieerde cellen, die dan gedifferencieerd worden.

    Daar heeft de verhoogde kans op borstkanker mee te maken, wanneer het om abortus gaat.

    Tot de tijd dat de cellen die zijn gaan groeien in de borsten, weten wat hun taak is (een paar weken voor de bevalling).. zijn deze cellen meer vatbaar voor cancer cellen. Omdat hun taak nog niet aan hun is gegeven.

    even simpel uitgelegd.

    Dus.. het is gezonder voor jezelf als vrouw, om je eerste kind geboren te laten worden, wil je minder risico hebben voor borstkanker, in plaats van plotseling de zwangerschap tussendoor te beëindigen door abortus

    ——–

    De mens is ziel lichaam en geest tegelijk…..

    de ziel komt niet later. Kan daar geen enkele onderbouwing voor vinden, gefundeerd op feiten.

    Blijft dus een theorie dat het later zou zijn.

    M.. Schreef:

    ——————————————————-

    >

    > Ik zie het zo, een ziel kiest de moeder al voor de

    > conceptie uit. De indaling van de ziel in de

    > foetus is pas veel later. Maar hoe dan ook, het

    > blijft moeilijk als je een partner hebt die geen

    > kind wil.

    >

    > Dat borstkanker verhaal, gaat volgens mij ook niet

    > op. Dat heeft toch te maken met of je wel of niet

    > borstvoeding hebt gegeven aan je kind ja of nee,

    > gedurende langere tijd. …