Vandaag abortus gehad

  • Anoniem

    Hartstikke bedankt voor je verhaal! Ik moet ook…

  • anoniempje

    Hoi, een vriendin van me heeft bijna een week geleden een abortus laten doen.. Ik had een vraagje erover. De dokters zeiden dat ze 2 weken geen gemeenschap mocht hebben en dat is toch gebeurd, wat kan er dan gebeuren? Of wat is er schadelijk? XX

  • Lilo

    Hej,

    Ikzelf heb ook een abortus ondergaan en ik mocht 1 week geen gemeenschap hebben..

    Dit is dacht ik niet schadelijk, maar meer om infecties e.d. te voorkomen..

  • Anoniem

    Anoniem,

    Ik ben jecerg dankbaar voor jouw verhaal. Ik heb er gisteren eeg veel aan gehad. Voor mij beschreef je helder en duidelijk wat mij te wachten stond. Geen drama verhaal met uitschreeuwen van woede. Ik heb echt heel veel aan je gehad en het was allemaal erg herkenbaar. Dankzij jou wist ik dat ook ik het wel aan zou kunnen. De stress in mijn lijf is nog niet weg maar van de ingreep heb ik geen last meer. Een miskraam is veel pijnlijker! Ik hoop dat jij het nu zo'n twee jaar na dato goed maakt. Het gaat vooral om mijn hoofd. Dat wordt nog even doorbijten geloof ik. Nogmaals mijn grote dank!

  • F

    Hallo allemaal

    Ik ben 7 weken terug achtergekomen dat ik zwanger was. Ik wou het absoluut niet en mijn vriend ook niet. Wat was dat heftig zeg! Allereerst heb ik mijn huisarts gebeld en afspraak gemaakt. Vervolgens vroeg ze of ik het met de pil wou beindigen. Dat wou ik. 6 dagen daarna had ik een afspraak bij de kliniek. Wat waten die 6 dagen zwaar. Toen ik eenmaal bij de kliniek was wist ik zeker dat ik de juiste keuze had gemaakt. De verpleengkundige ging de echo doen bij mij. Ze zag wat cysten. Dus de arts kwam ook. Die zei dat ik absoluut geen abortus pil mag innemen omdat dit risico had ivm cysten. Nou uitendelijk toch gekozen voor curretage ( verdoving ). Over 10 dagen pas weer mocht de currtetage plaatst vinden. De dag was aangebroken. Ik had vroeg in de ochtend afspraak met mijn vriend. Ik werd geroepen weer voor een echo. Daarna mocht ik 2 pillen onder me tong innemen. 45 minuten gewacht tot het ging werken. Daarna werd ik meegenomen naar de behandel kamer. Ik had gekozen voor narcose dus ik voelde niks. Toen ik wakker werd vroeg ik meteen of alles goed was gegaan. Gelukkig alles is goed. 2 uur na de behanding mocht ik naar huis. Ik voelde me wat suf en beetje kramp onder me buik. Voorderest is het goed gegaan. Wat was ik opgelucht zeg. Voor de gene die dit lezen. Aub wees niet bang en wees sterk. Ook jij gaat dit achter de rug krijgen.